معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۴۳ هزار و ۴۶۷ دوز سوم واکسن کرونا در این استان تاکنون تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 19 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: ۳۴.۳ درصد کل جمعیت شهرستان تاکنون دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: میران پوشش دز اول واکسن کرونا در استان ۸۹.۳ و دوز دوم ۸۰.۷ درصد است که امیدواریم این درصد افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام موجودی واکسن در گردش استان را ۱۸۵ هزار و ۴۵۵ دز عنوان کرد و یادآور شد: از مردم خواستاریم برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به مراکز منتخب مراجعه کنند.

صادقی فر در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون رده سنی ۱۸ - ۱۲ تاکید کرد: ۴۳ هزار و ۳۱۸ نفر این رده سنی معادل ۹۳.۵ درصد کل جمعیت استان تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۸ درصد رده سنی ۱۲ - ۹ و سه درصد رده سنی ۹- ۵ سال این استان واکسن کرونا تزریق کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به میزان تست ثبت شده بهمن ماه در استان گفت: ۲۲ هزار و ۴۷۴ تست کرونا در این استان طی یک ماه بهمن ماه به ثبت رسید.

کاهش ۵۰ درصدی تزریق واکسن کرونا در ایلام طی هفته اخیر  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام از کاهش میزان تزریق واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: طی هفته گذشته حدود هفت هزار دوز واکسن در این استان تزریق شد و این آمار در مقایسه با هفته ماقبل آن ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر صادقی فر ادامه داد: برای افزایش تزریق واکسن کرونا برنامه داریم تعداد مراکز تجمعی تزریق واکسن کرونا را در استان افزایش دهیم.

وی بیان داشت: تمامی فوتی های کرونا بهمن ماه در استان دارای بیماری زمینه ای بوده و هیچ واکسن کرونایی تزریق نکرده بودند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرستان های ایلام، چوار، دره شهر، ایوان ، مهران ، چرداول، سیروان، آبدانان، ملکشاهی، دهلران، و بدره در وضعیت قرمز و تنها هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار