معاون جهاد کشاورزی:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام از جوجه ریزی ۲۰ میلیون قطعه ای در مرغداری‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 31 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ درخشنده رحیمی در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: امسال از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۸ میلیون قطعه جوجه ریزی بود، برخوردار بوده ایم.

وی میزان جوجه ریزی در دی ماه امسال را ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: این میزان جوجه ریزی در ۱۴۰ واحد انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: از ابتدای بهمن تاکنون ۶۵۵ هزار قطعه در ۳۲ واحد تولیدی جوجه ریزی انجام گرفته که در صورت استمرار تامین نهادهای دامی تا پایان سال جاری و حتی فروردین سال آینده مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد.

رحیمی از تخصیص و تامین ۱۳۶ هزار و ۴۹۱ تن نهاده دامی خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۶۶ هزار و ۶۵۱ تن ذرت، ۳۰ هزار و ۹۶۴ تن کنجاله سویا، ۳۸ هزار و ۸۷۸ تن جو و ۹ هزار و ۹۳۳ تن سبوس ذخیره سازی و تامین شده است.

وی همچنین از مشکل نهاده های دامی عشایر که با تاخیر تامین می شود، خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده به دلیل افزایش قیمت جهانی نهاده ها بزودی مشکل برطرف خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار