معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز موج ششم کرونا در کرمانشاه خبر داد و گفت: تنها راه مقابله با موج ششم واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 27 January 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به موارد افزایش در این دو هفته موج ششم شروع شده است و احتمالا تا آخر بهمن ماه و اوائل اسفند به قله این موج خواهیم رسید. ورود به پیک ششم اجتناب ناپذیر است، در استان کرمانشاه به صورت قابل توجهی ابتلا به کرونا و تعداد بستری‌ها روند افزایشی دارد.

وی افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در موج ششم سویه اومیکرون غالب است و تنها ۲ راه برای مقابله با این بیماری وجود دارد، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند و یا برای تزریق دوز سوم اقدام ننموده اند، هنوز فرصت دارند و باید سریعتر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از افراد واجد شرایط در کرمانشاه دور اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، کسانی که فقط دوز اول را زدند هرچه زودتر برای دریافت دوز دوم و کسانی که ۳ ماه از تاریخ تزریق دوز دوم آنه گذشته برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.

شکیبا با بیان این موضوع که علائم اومیکرون متنوع هست، افزود: درد وکوفتگی بدن، سردرد و آبریزش بینی از علائم این بیماری است، مانند سرماخوردگی شروع میشود و به تدریج علائم آن شدید ترمیشود، البته این نکته حائز اهمیت است که هر سرماخوردگی اومیکرون نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: ابلاغیه شروع واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله کشور به دست ما رسیده، از روز شنبه(9 بهمن) واکسیناسیون کودکان این رده سنی در مراکز واکسیناسیون استان آغاز می شود، نوع واکسن مورد استفاده برای کودکان سینوفارم و پاستوکووک خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار