دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: هر چند اصل مبارزه با مواد مخدر مبارزه با عرضه مواد است، اما مبارزه با عرضه به تنهایی کافی نیست.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 28 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، صادق سروری ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه، سیاست دولت در مبارزه با مواد مخدر را همه جانبه توصیف کرد و متذکر شد: در کنار مبارزه با عرضه، مبارزه با تقاضا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

سروری سیاست دولت در مبارزه با مواد مخدر را همه جانبه و چندوجهی دانست و تصریح کرد: اصل مبارزه، مبارزه با عرضه مواد است و مبارزه با عرضه به تنهایی کافی نیست، بلکه مبارزه با تقاضا نیز باید برنامه ریزی شود.

وی با تاکید به اینکه تقاضای انسان به مواد مخدر در بیشتر مواقع ریشه درجهل و ناآگاهی وی دارد، تصریح کرد: هر چند جهل و میل را نمی توان ریشه کن ساخت اما می توان نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اطلاع رسانی و افزایش دانش را ضرورت جبران جهل فرد دانست و تاکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته آموزش چهره به چهره می باست مورد توجه آموزش و پرورش و معلمان قرار گیرد.

سروری افزود: به منظور مبارزه با اعتیاد نقش معلمان کلیدی است و اگر معلمان به صورت جدی مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند مناسب ترین مرجع آموزشی خواهند بود.

وی همچنین با تاکید به نقش رسانه ها در موضوع آگاه سازی خطرات اعتیاد و با ابراز گله مندی از پخش برخی برنامه ها در صدا و سیما متذکر شد: صدا وسیما تاثیر قابل توجهی در آموزش عمومی دارد و انتظار می رود از این توانمندی به شکل مطلوب در راستای اطلاع رسانی گسترده بهره گیرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همچنین استفاده از رسانه ها و ابزارهای آموزشی دیگر از جمله کتاب، نمایش و فیلم را ضروری دانست و تاکید کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان در امر مبارزه گام های موثری برداشت.

در این کارگاه یک روزه مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با تاکید به ضرورت انتقال آموزش های تخصصی به دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان بهترین جامعه هدف برای آموزش و تربیت هستند.

صابر سپهری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۲۵ هزار دانش آموز اردبیلی راهی مدارس شدند، ادامه داد: در کنار آموزش مدرسه انتظار می رود موضوع تربیت دانش آموز نیز به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی از جمله آسیب های اجتماعی مورد توجه را اعتیاد به شبکه های اجتماعی دانست و تاکید کرد: به دلیل تاثیرات منفی استفاده ناصحیح از شبکه های اینترنتی انتظار می رود معلمان اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار