امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به نقش محوری مساجد در پاسداری از فرهنگ دینی و انقلابی، گفت که خدمت در سنگر مسجد به واقع توفیقی بزرگ و الهی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 25 January 2022
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به نقش محوری مساجد در پاسداری از فرهنگ دینی و انقلابی، گفت که خدمت در سنگر مسجد به واقع توفیقی بزرگ و الهی محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از  ایرنا، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» روز سه‌شنبه در دیدار با مجموعه کارکنان مرکز امور رسیدگی به مساجد استان همدان، اظهار داشت: افرادی که در حوزه مسجد مشغول فعالیت و خدمت هستند، باید قدردان این نعمت الهی باشند و از آن به نحو احسن برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه آبادانی مساجد تنها به ساخت و ساز و مباحث فیزیکی نیست، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا مساجد در معنای واقعی کلمه و در تمام عرصه‌ها آباد باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به مراجعات مردم در رابطه با مساجد و موضوع انتخابات هیات امنای مسجد، افزود: در انتخابات هیات امنای مساجد، باید به سمتی حرکت کنیم که مسجد به صورت مردمی اداره شود و مرکز امور رسیدگی به مساجد نیز به عنوان ناظر باید عمل کند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: ارزیابی و آسیب شناسی انتخابات گذشته هیات امنای مساجد و تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف آن امری مهم و ضروری است که باید در دستور کار این مرکز باشد.

وی با بیان اینکه کار اصلی روحانیت فعالیت در مساجد است، اظهار داشت: امام جماعت باید در مسجد محل مرجعیت داشته باشد و بتواند برای رفع مشکلات مردم و محله تلاش و اقدام موثر کند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه تحقق این مهم باید به صورت عملی و عینی باشد، گفت: امام جماعت مسجد محله باید به معنای واقعی کلمه، بزرگ محله باشد و مردم اولین مکان برای حل مشکلات محله خود را به مسجد و امام جماعت محل ارائه کنند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در مناطق شهری و روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار