کد خبر: ۱۰۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 04 January 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، در جلسه با مدیر و اعضای هسته گزینش استانداری که به مناسب قرار گرفتن در آستانه پانزدهم دی‌ماه، سال‌روز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش، برگزار شد، ضمن تبریک اونروز و تشکر و قدردانی از فعالیت‌ها و زحمات هسته گزینش استانداری، گفت: ضرورت بحث گزینش بعداز پیروزی انقلاب به جهت نفوذ و رسوخ عوامل التقاطی، گروهک‌ها در مقاطعِ اوایل انقلاب بود، که باعث شد یک ساختار و مجموعه در راستای گزینش افراد در مجموعه‌های دولتی ایجاد شود. 

استاندار همدان گفت: استان همدان در زمینه عملکرد هسته گزینش استانداری، از استان‌های پیشرو است. 

 وی افزود: هسته گزینش بر مبنای شایسته سالاری و اعتقادات اسلامی عمل می‌کند.

 قاسمی‌فرزاد، در اشاره به اساس شکل‌گیری هسته گزینش، گفت: ساس شکل‌گیری گزینش، یک فلسفه درست در راستای شایسته‌سالاری و گزینش افراد توانمند بود.

وی گفت: هسته گزینش، علاوه بر تخصص و توانمندی‌ها، اعتقادات مکتبی و بنیادین افراد را نیز بررسی کند، زیرا حوزه اعتقادی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 استاندار هموان تاکید کرد: افرادی که مکتبی هستند و اعتقادات اسلامی و بنیادین دارند، به مصالح ملی و منافع عمومی نیز توجه بیشتری دارند. 

قاسمی‌فرزاد شایسته سالاری و اعتقادات را ملاک اصلی گزینش دانست و گفت: در همه کشورها، تلاش دارند افراد شایسته را به کار‌گیری کنند تا گردش کار انجام و در امورات مردم به نحو احسن تسهیل صورت گیرد. 

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در چگونگی گزینش، بر وضعیت فعلی یا حال افراد تاکید داشتند. 

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به حساسیت استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی، هسته گزینش باید به طور مستقل، دقیق و حساس پیگیر امور باشد. هسته گزینش، بررسی صلاحیت و اهلیت افرادی که برای هر پُستی یا مقامی انتخاب می‌شوند، در چارچوب قوانین و تکالیف تعیین شده انجام دهد.

 قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در پایان این جلسه، با اهدای لوح، از مدیر سابق، مدیر جدید و اعضای هسته گزینش تقدیر و تجلیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار