سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی(ره) یزد تاکید کرد؛
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تنها راه مقابله با واریانت امیکرون کرونا را، تزریق دوز سوم واکسن دانست.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 02 January 2022

ابراهیم سلمانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد که پیش از این خبر ورود امیکرون به استان را تکذیب و پس از چند روز تأیید کرده بود، در گفتگو با تابناک با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم گفت: شیوه پیشگیری و درمان در اکثر واریانت‌های کرونا، یکسان است و تنها تکیه ما باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون باشد. متاسفانه سطح رعایت پروتکل در جامعه به واسطه اعتماد به دریافت دو دوز واکسن بسیار پایین آمده است و در صورت ادامه این روند، با خیز جدید همه گیری روبرو خواهیم شد.

سلمانی با اشاره بر لزوم دریافت دوز سوم واکسن کرونا تصریح کرد: اگر تا ۱ یا ۱/۵ ماه دیگر واکسیناسیونِ دوز سوم به همین روند کند ادامه دهد، مانند اروپا شاهد موج‌ها، همه گیری و قرنطینه‌‌های جدید خواهیم بود. طبق مطالعات و تجربه‌های کشورهای اروپایی(که در دریافت دو دوز واکسن پیشرو بودند)؛ ایمنی بدن بعد از گذشت 5 تا 6 ماه کاهش پیدا می‌کند و احتمال ابتلای افراد به این ویروس بیشتر می‌شود. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی(ره) یزد در ادامه افزود: برای دریافت دوز سوم فرد متقاضی باید 3 ماه از دریافت دوز دوم را گذرانده باشد و همچنین پیشنهاد می‌شود افراد برای دوز سوم خواهان واکسن مشابه دو دوز قبل باشند اما به طور کلی در این مورد سخت گیری نمی‌شود و انتخاب در اکثر مواقع با مراجعان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار