معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مهمترین مولفه در توسعه شهرها و زیرساخت‌ها توجه به آمایش سرزمین است اما این مهم در بخش عمده ای از مناطق این استان در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 01 January 2022

مهران زینلیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تابعیت از قوانین آمایش سرزمین برای تاب‌آوری شهرها برابر بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی غیرقابل‌انکار است اما مدیران شهری در مقاطع مختلف زمانی این راهبرد را در حاشیه برنامه‌ریزی‌ها و نگاه توسعه‌ای قرار داده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ایجاد مشکل در زمان بارش های جوی را نمونه‌ای از بی‌توجهی به شرایط هر منطقه بیان کرد و اظهار داشت: غفلت از چنین برنامه‌هایی چالش و مشکلات زیادی را در اداره شهرها و زندگی مردم ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه برای  بازطراحی مسیرهای انتقال آب و سیلاب‌ها در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان به مسوولان دستور داده‌شده  است ،خاطرنشان کرد: شهرداران و دهیاران باید در این روزها وضعیت انتقال آب را بررسی و موانع و مشکلات را رفع کنند.

زینلیان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی بارش‌های جوی امسال در مقایسه با سال قبل بیشتر خواهد شد و بر این مبنا اصلاح مشکلات و فعال‌سازی گروه مدیریت بحران پیش از حادثه ضروری است.

وی نقش مردم را در کاهش خسارت حوادث طبیعی و غیرطبیعی مهم خواند و گفت: مدیریت انرژی، استفاده بهینه از منابع و مقاوم‌سازی و اصلاح ساختمان ازجمله وظایف شهروندان و اهالی روستاها در ایام فصل زمستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی مردم در مدیریت بحران و رسیدگی به چالش‌های ناشی از آن جز مهم‌ترین سرفصل‌های در تاب‌آوری شهری است.

آمایش سرزمین رسیدن مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است که بر اساس آن تنظیم و تطبیق روابط بین انسان، فضا و فعالیت صورت گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار