مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
شنبه زاده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ملکشاهی گفت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 29 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی، تأسیسات و مجتمع‌های گردشگری شهرستان ملکشاهی بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرارداد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن بازدید از آثار تاریخی شهرستان ملکشاهی گفت: ملکشاهی یکی از شهرستان‌های تاریخی استان است که با جاذبه‌های گردشگری نظیر آتشکده کوشک قینفر، آبشار اما، سد چم‌گردلان، تالاب سیاب درویش، غار تایه‌گه، سنگ‌نوشته آشور بانی‌پال، غار آقامیر، غار گل گل، منطقه تفریحی کرین‌دشت، اماکن مذهبی و… ظرفیت جذب گردشگر را دارد.

شنبه‌زاده در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری شهرستان ملکشاهی بر حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تاکید کرد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری، باید تا حد امکان از سرمایه‌گذار خصوصی حمایت شود، پیگیری خواسته‌ها و نیاز‌های این سرمایه‌گذاران را نیز در دستور کار قرار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: این شهرستان با وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت چشم‌نواز در فصل‌های مختلف سال، ظرفیت بالقوه برای توسعه گردشگری دارد که باید آن‌ها را بالفعل کرد.

او ادامه داد: با فعال کردن صنعت گردشگری در ملکشاهی، علاوه بر درآمدزایی برای این شهرستان، می‌توان تاریخ و فرهنگ این منطقه را نیز به مردم معرفی کرد.

شنبه‌زاده خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوب اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی این شهرستان را به مردم معرفی کنیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار