مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری دهلران حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد که پیگیری خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 18 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه‌زاده  با همراهی فرزین زرگوش رئیس حراست اداره‌کل و حمید بختیاری رئیس اداره دهلران ضمن بازدید از تپه‌های باستانی چغاسفید، فرخ‌آباد و پتک و چند اثر تاریخی دیگر، مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و بر رفع موانع تأکید کرد.

او در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری دهلران حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد که پیگیری خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا باشیم.

او در دیدار با فرماندار دهلران بر لزوم تشکیل جلسات مشترک به‌منظور بررسی پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان تأکید کرد و افزود: این شهرستان با داشتن مناطق بکر، مردم مهمانپذیر و آثار تاریخی فرهنگی می‌تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهر‌های استان شود.

شنبه‌زاده به نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: باید با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری به‌ویژه منطقه گردشگری چشمه‌های آب‌گرم را فراهم کرد.

او در حاشیه بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی دهلران، اظهار کرد: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی شرایط لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از نزدیک مسائل و مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی دهلران را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: هدف از تقویت بوم‌گردی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌و‌کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

او ضمن تأکید بر کیفیت مطلوب اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: اگر بخواهیم به افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در بخش گردشگری با محوریت‌های بوم‌گردی توجه داشته باشیم، علاوه بر تعداد و کمیت این اقامتگاه‌ها، باید به مقوله کیفیت آن‌ها هم توجه کرد./ع

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار