فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان خبر داد اراضی ملی در شهرستان همدان به ارزش ۱۱ میلیارد تومان رفه تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 25 December 2021
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان خبر داد اراضی ملی در شهرستان همدان به ارزش ۱۱ میلیارد تومان رفه تصرف شد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ مهدی نوری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: بیش از ۲.۴ هکتار از اراضی ملی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان همدان به ارزش ۱۱ میلیارد تومان از تصرف زمین خواران خارج شده است.

با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان همدان و با همکاری دستگاه قضایی، بیش از ۲.۴ هکتار از اراضی ملی تصرف شده سودجویان رفع تصرف وبه بیت المال بازگردانده شد.

سرهنگ نوری با اعلام این خبر گفت: برای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواران، یگان حفاظت منابع طبیعی استان با همکاری دستگاه قضا ونیروی اننظامی با قانون شکنان وافرادیکه ادقام به تخریب وتصرف اراضی ملی کنند در هر جایگاهی که باشند برخورد قاطع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل مالکیت نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند طبق مقررات با آن‌ها برخورد و از تصرفات غیر قانونی آنان جلوگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان در حاشیه اجرای این حکم با تاکید بر اینکه ورود به عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان خط قرمز یگان حفاظت منابع طبیعی محسوب می‌شود، گفت: برخی سودجویان به بهانه‌های مختلف در صدد تصرف اراضی منابع طبیعی بر می‌آیند که با جدیت وقوت با این قبیل افراد برخورد می‌شود.

سرهنگ نوری یادآور شد: در راستای اجرای حکم قضایی، یگان حفاظت منابع طبیعی استان اقدام به رفع تصرف ۶ مورد اراضی ملی تصرف شده در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان همدان نمودند که ارزش ریالی این اراضی بیش از ۱۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: این متخلفین به قصد تصرف مراتع ملی اقدام به کاشت درخت وفنس کشی در اراضی ملی شده این مناطق کرده بودند که با حکم قضائی این اراضی رفع تصرف وبه دولت برگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان عنوان کرد: اگر چنانچه فرد یا افرادی پس از رفع تصرف اراضی منابع طبیعی مجدداً در صدد تصرف برآیند بر اساس ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی وقاونین حفاظت وبهره برداری از جنگل‌ها ومراتع برای آن‌ها تشکیل پرونده خواهد شد و بر اساس قانون با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سرهنگ نوری تخریب گونه‌های گیاهی و فرسایش خاک غنی دامنه کوه‌ها را از جمله اثرات منفی این تصرفات دانست و افزود: منابع طبیعی به هیچ وجه از چنین تخلفاتی نخواهد گذشت و متخلفان بدانند که با قاطعیت هرچه تمام‌تر با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت منابع طبیعی این استان قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

وی تصریح کرد:عوامل یگان حفاظت از اراضی منابع طبیعی استان براساس برنامه پیش بینی شده عمل می‌کنند و درجهت حفاظت از بیت المال و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل نیز به حراست و صیانت از اراضی ملی می‌پردازند و دوستداران طبیعت می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تصرف اراضی، قطع درخت، حریق جنگل و مرتع، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع، کوره زغال و... را به سامانه۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار