امامی گفت: استان قم کانون نظام راهبردی ،هدایت و پشتیبانی شورا‌های فرهنگ عمومی کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 23 December 2021

به گزارش تابناک قم، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم با بیان این که بخش اصلی ذخایر مجموعه نظام فرهنگی کشور در قم است، گفت: اگر رابطه مان با این بخش را کم کنیم، عواقب و آثارش را در کم بنیه شدن نظام تصمیم سازی فرهنگی کشور می‌بینیم.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی قم فقط کانون حل مسائل و برنامه ریزی فرهنگی برای استان قم نیست بلکه کانون نظام راهبردی ،هدایت و پشتیبانی و تغذیه شورا‌های فرهنگ عمومی کشور است.

امامی گفت: ضمن کمک به تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم و قدردانی از رئیس شورای فرهنگی عمومی قم، پشتیبانی‌های ویژه‌ای از برنامه ریزی‌های فرهنگی این استان خواهیم داشت.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم هم در این جلسه پیگیری جدی‌تر و دقیق‌تر مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از اولویت‌های خود دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در جهت  تحقق برنامه‌های فرهنگی این شورا، قدم‌های موثر بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز از بی تفاوتی برخی مسئولان نسبت به مصوبات و مسائل مطرح شده در این شورا انتقاد کرد و گفت: برخی مسئولان نه تنها نسبت به مصوبات شورای فرهنگ عمومی بی اهمیت هستند بلکه حتی در جلسات این شورا حضور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی و آثار آن در جامعه مشهود شود، باید برخی مصوبات را قانون کنیم و از پیگیری انجامشان غافل نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار