فرماندار همدان خواستار یکپارچه سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره آهای آجرپزی جورقان شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ 20 December 2021

به گزارش تابناک همدان، ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان همدان در شهر جورقان برگزار شد محمد علی محمدی در این نشست گفت: در شهر جورقان پس از تعطیلی کوره‌های آجرپزی شاهد وضعیتی نامناسب بوده ایم که آثار فعالیت کوره‌ها هنوز باقی مانده و با فروش خاک و ماسه و رها شدن این اراضی چیزی عاید مردم نشده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیش بینی شده برای جورقان از جمله بازار چوب و احداث گلخانه‌ها تاکنون اجرایی نشده است تصریح کرد: پیرو بازدید استاندار محترم همدان و دستور ایشان مبنی بر کمک به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پای کار آمده اند تا ضمن بهبود این وضعیت نابسامان شاهد تحولی در شهر جورقان باشیم.

فرماندار همدان همت اهالی، مالکان کوره‌ها و اراضی جورقان را لازمه کار دانست و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری جورقان، معتمدین و همه کسانی که اهلیت این کار را دارند باید دلسوزانه وارد عمل شوند تا با استفاده از این فرصت کار اجرایی شود.

وی آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان در این راستا خبر داد و افزود: یکپارچه سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره آهای آجرپزی جورقان باعث ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و حفظ سهم مالکان در این اراضی خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: در گام اول همت و مشارکت مالکان لازم است تا در گام بعدی شرکت شهرک‌های گلخانه ای، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به نقشه برداری، انجام طرح مطالعاتی، استعلامات و بدنبال آن تسطیح و یکپارچه سازی اراضی و اجرای طرح با فازبندی در مدت زمانی مشخص باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به مغتنم بودن فرصت کم مسئولان برای خدمت به مردم تاکید کرد: نمونه‌های مشابه و موفقی که در استان داشتیم می‌تواند الگویی برای انجام کار در جورقان باشد تا شاهد تحولی در این منطقه باشیم.

در این نشست مقرر شد شورای اسلامی شهر و معتمدین شهر جورقان طی ۱۰ روز آینده نسبت به ایجاد هماهنگی لازم با مالکان جهت اجرای فاز اول شهرک گلخانه‌ای اقدام و مراحل بعدی انجام کار در جلسه آتی طی ۱۵ روز آینده به انجام برسد.

اراضی کوره‌های آجرپزی شهر جورقان شامل حدود ۵۵۰ هکتار زمین و فعالیت ۸۲ کوره آجر پزی در آن بوده است که با برداشت خاک از این اراضی بعضا به عمق ۱۰ متر ناهمواری ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار