مدیرعامل پتروشیمی ایلام؛
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت:بانوان این صنعت از ضریب هوشی بالایی در اداره و انجام امور محول‌شده برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ 13 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ نجفی سمنانی در نشست هم اندیشی بانوان شاغل در پتروشیمی ایلام، فراهم نمودن شرایط برای توانمندساختن بانوان شاغل را از اولویت‌های این صنعت برشمرد و افزود:نظام پیشنهادات مطابق معیارهای جهانی در پتروشیمی راه‌اندازی شده و پیشنهاددهنده برتر در هر حوزه‌ای معرفی و تجلیل خواهد شد.

 نجفی‌سمنانی به اعطای جایزه ارزشمند به یک پیشنهاد موثر در امر صرفه‌جویی در یکی از واحدهای پتروشیمی اشاره کرد و خواستار مشارکت جدی و فعالانه بانوان در کلیه رده‌های مدیریتی، اداری و فنی و ارائه پیشنهادات کاربردی و راهبردی شد.

نشست آموزشی بانوان شرکت پتروشیمی ایلام با حضور مهندس حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام و الهه عزیزی مشاور در حوزه توانمندسازی زنان برگزار شد.
در این کلاس آموزشی که با مشارکت فعال بانوان پتروشیمی برگزار شد ، الهه عزیزی بر لزوم توانمند‌شازی بانوان در واحدهای صنعتی تاکید کرد.
مشاور هلدینگ خلیج‌فارس در حوزه توانمندسازی بانوان به اجرای برنامه‌های متنوع برای زنان شاغل توسط هلدینگ خلیج‌فارس در سطح شرکت‌های زیر مجموعه اشاره کرد و بر لزوم نقش‌آفرینی و ارتقای جایگاه و‌ منزلت بانوان در واحدهای صنعتی و پتروشیمی تاکید کرد.
الهه عزیزی با برشمردن و تشریح محدودیت‌های زنان در محیط کار ادامه داد:محدودیت‌های فردی، سازمانی ، اجتماعی و محدودیت از نگاه مردان از مهم‌ترین محدودیت‌های بانوان شاغل است.
وی خلاقیت فردی بانوان برای غلبه بر مشکلات سازمانی و شرکتی را متذکر شد و افزود:بانوان در محیط کار برای رشد و ترقی شغلی همکاران خانم را حمایت کنند.
مشاور توانمندسازی زنان در محیط کار سطح اشتغال و تحصیلات بانوان در واحدهای پتروشیمی کشور را هزار و ۱۲۹ زن در مقابل ۲۰ هزار مرد و در سطح لیسانس عنوان و تصریح کرد:برای ارتقای موقعیت زنان در جامعه و‌محیط کار باید نگاه‌های کلیشه‌ای در سازمان‌ها و شرکت‌ها به زنان حذف شود.
وی جوان و با انگیزه‌بودن بانوان شاغل در پتروشیمی با میانگین سنی ۳۷ سال را یک‌ مزیت مهم ارزیابی کرد و افزود:در عین حال علاقه به تجرد پدیده‌ای است که حضور و کیفیت حضور بانوان در محل کار و راندمان کاری را تحت الشعاع قرار داده است.
الهه عزیزی در ادامه به مشکلات بانوان شاغل در واحدهای صنعتی بویژه در‌ دوران بارداری، شیردهی و فرزندآوری پرداخت و گفت:نماینده بانوان در پتروشیمی با ایجاد گروه‌های مجازی و کافه‌گفتگو ضمن تبادل نظرو تعامل، مسائل و مشکلات همکاران را به مدیریت و هیات منتقل نمایند.
وی به دو تئوری‌ مطرح شده در حوزه بانوان در چالش «زنان علیه زنان» اشاره کرد و افزود:بانوان شاغل در صنعت گفتمان و تئوری “خرس‌ماده” را به جای “زنبور عسل” انتخاب کنند.
دکتر عزیزی خواستار افزایش حضور کمی بانوان در واحدهای صنعتی شد و با بیان اینکه توسعه تدریجی است ادامه داد:بانوان شاغل در پتروشیمی ایلام در جمع توانمندترین بانوان شاغل در سطح پتروشیمی‌های کشور هستند.
وی با تقدیر از حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام برای حضور در این نشست هم‌اندیشی گفت:تنها مدیرعاملی که در این نشست‌ها حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این قشر قرار گرفت مهندس نجفی‌سمنانی بود.
گفتنی است در این نشست که با همکاری روابط عمومی، واحد آموزش و نماینده بانوان برگزار شد، مشارکت بانوان شاغل در‌ پتروشیمی در بحث‌های طرح‌شده مثال‌زدنی بود و کارکنان مجتمع ضمن برشمردن دغذعه‌ها و دیدگاه‌های خود ، مسائل و مشکلات حوزه کاری و شغلی را با مهندس نجفی‌سمنانی و الهه عزیزی در میان گذاشتند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار