فرماندار بیله سوار مغان گفت: 40 درصد از گندم تولیدی در استان اردبیل از گندمزارهای این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 27 September 2015
آرام حلیم روز یکشنبه در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی افزود: امسال در مجموع 550 هزار تن گندم در استان خریداری شد که از این میزان 233 هزار تن گندم خریداری شده از شهرستان بیله سوار است.
او گفت: شهرستان بیله سوار با 120 هزار هکتار زمین زراعی و 100 هزار هکتار زمین دیم کشاورزی و 20 هزار هکتار زمین آبی و 15 هزار بهره بردار کشاورزی نقش مهمی در توسعه کشاورزی کشور دارد.
او اظهار کرد: این شهرستان با ضریب مکانیزاسیون 1/9 درصد از رتبه برتر استانی برخوردار است و دو طرح بزرگ یک هزار هکتاری جعفرآباد با 240 میلیارد ریال که 85 درصد سهم دولت و 15 درصد مشارکت مردمی و اجرای طرح زهکشی زیر زمینی در مساحت سه هزار و 400
هکتار با 70 میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی افزود: همچنین شهرک گلخانه ای به مساحت 12 هزار هکتار در اراضی پایاب سد خداآفرین که شامل مناطق مسکونی و فرآوری محصولات که حدود 10 هزار هکتار آن در محدوده شهرستان بیله سوار قرار دارد احداث می شود و پیش بینی می شود برای آن دو هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شود.
حلیم گفت: آب بهای پمپاژ 8 به صورت حجمی خواهد بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز تفکر بسیجی ترفند شوم دشمن یعنی اسلام هراسی و ایران هراسی را بی اثر کرده و با هدایت رهبری و همراهی مردم آگاه، گره مشکلات اقتصادی مردم به حداقل رسیده است.
حجت الاسلام اکبر اکبری بیان کرد: نقطه تکامل انقلاب اسلامی تقویت جبهه تولید ارزش محور است و سه رکن جهادگران را خدامحوری ، ولایتمداری و مردم داری تشکیل می دهد.
وی حضور فعال در عرصه تولید کشاورزی را در شرایط کنونی یک جهاد واقعی و حرکتی ایثارگرانه دانست و گفت: این افتخاری است که نصیب تولیدکنندگان در مناطق روستایی و کشاورزی شده که بتوانند بیش از هر زمان دیگر در این عرصه توانمندی های خود را به رخ بکشند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار