پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب اصفهان هفته آینده برای نخستین بار به‌صورت مجازی و با حضور هزار و ۲۰۰ ناشر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 08 December 2021

 برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی براثر کرونا تجربه‌ای موفق در حوزه فرهنگ و هنر بود که سال گذشته این رویداد ملی رقم خورد و  بر اساس برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رویداد امسال به‌صورت استانی و جایگزین نمایشگاه حضوری استانی شده است.

جایگاه اصفهان در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث شده تا اولین نمایشگاه مجازی استانی کتاب در این خطه برگزار و تجارب آن برای دیگر استان‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب اصفهان هفته آینده برای نخستین بار به‌صورت مجازی و با حضور هزار و ۲۰۰ ناشر ۲۰آذر به مدت شش روز برگزار و تخفیف ۴۰ درصدی برای مردم این استان پیش‌بینی‌شده است.

پیش‌بینی برنامه جانبی برای نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان روز سه‌شنبه در نشست خبری  نمایشگاه کتاب اصفهان گفت:  یک‌صد برنامه جانبی برای این حوزه پیش‌بینی‌شده که در سراسر استان اصفهان به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: هزار و ۲۰۰ ناشر در این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه و عموم مردم استان به‌صورت شبانه‌روزی می‌توانند خرید داشته باشند.

وی یادآور شد: پنج میلیارد ریال یارانه تخفیف کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایشگاه کتاب اصفهان اختصاص‌یافته است که این مختص مردم این استان بوده و امکان ارسال مرسوله به دیگر مناطق کشور وجود ندارد.

به گفته وی تخفیف ۲۰ درصدی ناشران و ۲۰ درصدی دولت در این نمایشگاه را بر اساس تورم مورد پیش‌بینی قرار داده است و زمانی که یارانه دولتی تمام بشود فقط تخفیف ناشر برای خریداران اعمال خواهد شد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا اعتباری را برای خرید کتاب تحت مجموعه خود اختصاص دهند.

۱۲۰ خط ارتباطی شبکه پستی اصفهان در خدمت نمایشگاه کتاب

مدیرکل پست اصفهان در ادامه این نشست گفت: ۱۲۰ خط ارسال مرسولات پستی در استان فعال است که روزانه ۲ مرتبه ارسال و مراسلات به شهرستان‌ها انجام و این اقدام از مرکز شهرستان به روستاها سه مرتبه در هفته است.

حمید باقری با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها و توسعه خدمات‌پستی در شرایط کرونا افزود: خرید نیاز خانوارها به‌صورت اینترنتی و ارسال پستی در این دو سال موجب افزایش خدمات شده و مرسولات پستی به دورترین نقاط کشور هم می‌رسد.

وی نمایشگاه مجازی کتاب را فرصتی در دسترسی افراد به خرید کتاب بیان کرد و اظهار داشت: شرکت پست ۲۵۰ هزار مرسوله  کتاب نمایشگاه تهران را به دست مشتریان این رویداد رساند که سهم استان اصفهان یکصد هزار بسته بود.

نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی در تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی گسترده به منابع کتاب

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ارتباط مجازی این نشست با اشاره به دستاوردهای و نتایج موثر نمایشگاه کتاب سال قبل تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی در تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی گسترده به منابع کتاب شد و توانسته امکان بهره‌برداری از این نمایشگاه را افزایش دهد.

علی رمضانی حضور هزار و ۲۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی در مقایسه با ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه حضوری قبل را فرصتی استثنایی و غیرقابل مقایسه اعلام کرد و افزود: چنین فرصتی امکان توسعه خدمات فرهنگی را بیشتر از گذشته فراهم کرده است.

وی اصفهان را الگو و پیشتاز در حوزه کتاب معرفی کرد و اذعان داشت: اولین نمایشگاه کتاب مجازی استانی به اصفهان اختصاص پیدا کرد و در آینده نیز این فرصت برای استان‌های دیگر فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار