رییس دانشگاه ایلام، مهم ترین رکن اساسی جوامع توسعه یافته را انجام پژوهش کاربردی دانست و گفت: تمامی مطالعات و تحقیقات کشور باید در راستای رفع مشکلات مردم باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 06 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ طاهر علی محمدی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام اظهار داشت: آیین نامه پژوهشی دانشگاه باید بازنگری شود و باید به سمت به سوی پژوهش های بنیادی حرکت کنیم.

وی افزود: سال آینده از پژوهشگر و فناوران حوزه کاربردی تجلیل می شود چرا که هر پژوهشگر حوزه تحقیقات کاربردی توانسته مشکلات جامعه امروز را برطرف کند و برای هر مسأله راهکار ارایه دهد.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: با توجه با مشکلات موجود جامعه ما، هر قدر پژوهشگران به سمت مطالعات کاربردی گرایش داشته باشند، می توانند بسیار موفق تر باشند.

علی محمدی ادامه داد: امسال هفت میلیارد ریال برای پژوهش در استان در نظر گرفته شده که این مبلغ ناچیز و جوابگو نیاز استان نیست.

وی تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت علوم تاکید بر پژوهش کاربردی است اما این رویکرد به این معنا نیست که از پژوهش های بنیادی غافل شویم.

علی محمدی سه مزیت مهم پژوهش را ماندگاری و تثبیت علم پژوهشگر، تصحیح نظرات، دیدگاه ها و تضارب آرا و عقاید و منوط بودن توسعه جامعه به پژوهش عنوان کرد و گفت: مبنای توسعه جامعه باید پژوهش های دانشگاهی باشد چرا که پژوهش بر مبنای علم است.

وی بازخورد تحقیقات کاربردی را در جامعه بسیار گسترده ذکر کرد و افزود: اگر بتوانیم از نتایج پژوهش ها در زندگی خود استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل خواهد شد.

رییس دانشگاه ایلام به دیگر مزیت های پژوهش و استمرار تحقیقات علمی اشاره کرد و یادآور شد: تمامی نظرات، عقاید و فرضیات در پژوهش مورد بررسی و نقد و مقایسه قرار می گیرد.

علی محمدی تاکید کرد: هر پژوهشگر موفق نیاز است داده های علمی خود را بررسی و اطلاعات و دانش دیگران را مشاهده و مقایسه کند که در اینصورت هم به ماندگاری معلومات خود کمک می کند و هم می تواند دانش خود را افرایش دهد. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار