سرپرست دانشگاه ایلام:
سرپرست دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام با وجود اعضای هیأت علمی توانمند، آزمایشگاه‌ها و مزرعه‌های آموزشی و تحقیقاتی، آمادگی لازم برای علمی کردن کشاورزی در استان ایلام و کمک به رفع موانع تولید را دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 17 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر طاهر علی‌محمدی در دیدار با هیأت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین کشاورزی استان ایلام عنوان کرد: دانشگاه ایلام در راستای رسالت اجتماعی خود، به دنبال کمک مؤثر به بخش‌های مختلف جامعه است.

وی گفت: حوزه کشاورزی در استان ایلام می‌تواند نقش محوری در توسعه استان داشته باشد و بخش اعظم بیکاری جوانان را حل کند، اما تاکنون به علل مختلف متأسفانه این امکان فراهم نشده است، بنابراین باید طرحی نو درانداخت تا حوزه کشاورزی به جایگاه اصلی خود دست یابد.

سرپرست دانشگاه ایلام تصریح کرد: یکی از ایرادات اساسی در حوزه کشاورزی استان، تمرکز بر استفاده از روش‌های سنتی است، که می‌طلبد متناسب با نیازهای استان، روش‌های نوین علمی جایگزین شود.

علی‌محمدی ادامه داد: دانشگاه ایلام با وجود اعضای هیأت علمی توانمند، آزمایشگاه‌ها و مزرعه‌های آموزشی و تحقیقاتی، آمادگی لازم برای علمی کردن کشاورزی در استان ایلام و کمک به رفع موانع تولید را دارد.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان، بخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سطح استان، افزود: یکی از راهکارهای کاهش بیکاری در سطح استان، توجه به موضوع کارآفرینی و تبدیل ایده به ثروت در بخش کشاورزی است که در این راستا مرکز نوآوری و فناوری و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه ایلام با برخورداری از مزایای عمومی (مانند فضای کارگاهی، آزمایشگاهی و اداری) ‌می‌تواند از کارآفرینان بخش کشاورزی حمایت کند.

سرپرست دانشگاه ایلام، تاکید کرد: بسیج مهندسین کشاورزی استان با استفاده از توان متخصصان و مهندسان بسیجی به خوبی می‌تواند در روند علمی کردن کشاورزی استان تاثیرگذار باشد.

در این نشست مهندس طهماسبی، رئیس بسیج مهندسین کشاورزی با بیان اینکه نهاد بسیج یکی از ارکان قدرت ملی کشور ایران است، متذکر شد: در حوزه تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام موانع زیادی وجود دارد و بسیج مهندسین کشاورزی استان با تمام ظرفیت به دنیال مانع‌زدایی در این زمینه است.

طهماسبی تاکید کرد: انتظار داریم در این دوره از مدیریت دانشگاه شاهد ارتقای سطح روابط مابین بسیج مهندسین کشاورزی و دانشگاه ایلام باشیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار