معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این استان با جذب ۱۵ هزار سفیر سلامت محله در اجرای برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» شاهد حضور فعال مردم در عرصه خدمات بهداشتی است.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 06 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: توجه به مناسبت‌های ملی فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت‌های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه است.

وی اظهار داشت: یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اثربخش حوزه بهداشت، جلب مشارکت مردم در برنامه ارتقای سلامت برنامه داوطلبان سلامت (سفیران سلامت محله) است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این برنامه، استعداد، توانمندی و برجستگی حضور فعال در برنامه‌های تحول سلامت را پس از سال‌ها تجـربه کسـب کرده است.

وی افزود: در راستای بسیج ملی کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت و ضرورت مشارکت همه جانبه سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و آحاد جامعه به ویژه فعالان حوزه سلامت از جمله داوطلبان سلامت با شعار «مشارکت همه جانبه جامعه «کلید طلایی» کنترل همه گیری بیماری کووید-۱۹» به استقبال روز جهانی داوطلب می‌رود.

شکیبا تصریح کرد: در این فرصت با عنایت به بحران همه گیری بیماری کووید ۱۹ در کشور و نقش بی بدلیل مشارکت‌های داوطلبانه مردم در موضوع غربالگری، اطلاع رسانی و آموزش‌های عمومی برای کنترل همه گیری این بیماری، از زحمات تمامی نیرو‌های داوطلب حوزه سلامت (رابطان و سفیران سلامت خانوار) که در کنترل بیماری کووید ۱۹ مارا را یاری می‌کنند تقدیر می‌کنیم.

پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان این استان از روز شنبه (۱۳ آذر) در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند که شامل شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب و دالاهو است و شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار