فرمانده انتظامي استان ايلام با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس گفت: دانش آموزان،نقش آفرينان فرهنگ وطلايه داران علم وادب هستند.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 27 September 2015

دانش آموزان،نقش آفرينان فرهنگ وطلايه داران علم وادب هستند

فرمانده انتظامي استان ايلام با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس گفت: دانش آموزان،نقش آفرينان فرهنگ وطلايه داران علم وادب هستند.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سردار"علي دولتي"در پيامي با تبريک فرارسيدن فصل مهر و شروع سال تحصيلي جديد،آغاز بهار علم ودانش را درسال دولت و ملت، همدلي و همزباني به کليه فرهنگيان ودانش آموزان عزيز تبريک مي گوييم.

وي ابراز اميدواري کرد:دانش آموزان اين استان که پيوسته نقش آفرينان فرهنگ وطلايه داران علم وادب اين سرزمين بوده اند درسال تحصيلي جديد با همت وتلاش مضاعف ادامه تعالي جريان علمي وفرهنگي،پيشگامان حفظ عقايد اسلامي،هنجارهاي ديني وامنيتي واجتماعي باشند.

فرمانده انتظامي استان ايلام خطاب به دانش آموزان گفت: يقين بدانيد که دغدغه ي پليس،سلامت جسم وروح شما درتمام دوران زندگي وفراتر از دوران تحصيل مي باشد،چراکه سلامت شما سلامت خانواده ي آينده شما را تضمين مي کند وسلامت خانواده شما نيز ضامن سلامت وامنيت جامعه خواهد بود.

سردار دولتي يکي از وظايف اساسي آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازي در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: فرهنگ‌سازي اسلامي در جامعه خواسته مقام معظم رهبري است و همگان بايد در اين امر مهم همکاري کنند.

وي اظهار داشت:از دير باز امنيت يکي از نيازهاي اوليه بشر بوده است و بسياري از جنگها و صلح ها جهت بدست آوردن و حفظ امنيت رخ مي داده اند ، اگر بخواهيم نقش امنيت در زندگي انسانها را بررسي کنيم مي توان آن را به دو بخش امنيت دروني و بيروني دسته بندي کرد .

اين مقام مسئول ادامه داد: امنيت دروني يا همان امنيت رواني،مسلماً مهمترين فاکتور زندگي سالم هر انساني مي باشد که با پيچيده شدن جوامع و پيرو آن روابط اجتماعي، که بر روي امنيت رواني افراد تاثيرمستقيم وغيرمستقيم دارند بسيارگسترده شده است .

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه خانواده بزرگ آموزش و پرورش در بين تمامي نهادها ، سازمان ها اجتماعي،نقش و اهميت خاص و بسزايي دارد، گفت:آموزش و پرورش در زمره عمومي ترين سازمان هاي اجتماعي است و نشان يا نماد اجتماعي شمرده مي شود و برآيند يا انعکاس از کل جامعه است.

سردار دولتي خاطرنشان کرد:در يک جامعه اگرامنيت و آرامش جامعه دانش آموزشي کمرنگ يا دچارآشفتگي شود حتما خانواده ها در آن جامعه نيز خود به خود آشفته خواهند بود.

وي گفت:اکنون که به خواست خداوند متعال شاهد آغاز سال تحصيلي دانش آموزان،دانشگاهيان وفرهنگيان مي باشيم ضمن عرض تبريک وتهنيت به تمامي عزيزان درتمامي مراحل کسب علم ودانش از آن ها مي خواهم براي داشتن محيطي آرام و داشتن جامعه اي سالم مسير سعادتمند اخلاق اسلامي را پيش بگيرند ومراقب فضاي فيزيکي و فضاهاي مجازي اطراف خود باشند و اجازه ندهند کوچکتريه وسوسه آن ها را در دام مجرمان و هنجارشکنان بياندازد.

برگزاري جشن مهر دانش در ايلام

رييس پليس راهنمايي ورانندگي ايلام در آغاز سال تحصيلي در مدرسه راهنمايي پسرانه دهخدا در جمع دانش آموزان گفت:دانش آموزان بافراگيري فرهنگ ترافيكي پس از مدتي وارد چرخه ترافيك مي شوند كه اين فرهنگ در وجود آنها نهادينه شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"نورا.. خادم" ،اظهار داشت: در آغاز سال تحصيلي جديدجشن مهر دانش با حضور پيش از 90هزار دانش آموز در سراسر استان برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه در قانون جديد راهنمايي و رانندگي اهميت وجايگاه ويژه اي بر حفظ سلامتي دانش آموزان در نظر گرفته شده است :اين قانون با كمك وهمياري دانش آموزان ومسؤلان آموزش وپرورش نهادينه شده است.

سرهنگ خادم تصريح کرد:در چند سال اخير با فرهنگ سازي استفاده از ذانش آموزان در سه گروه هميار پليس ـ پليس يار نوجوان ـ پليس يار جوان شاهد كاهش تلفات رانندگي بوده ايم واين در حالي است كه حضور دانش آموزان دركنار والدين خود درخودروها به منزله حضور پليس در خودروها بوده است.

وي در پايان با اشاره به آغاز كار پليس مدرسه با همكاري وهمياري وزارت آموزش و پرورش گفت:پليس مدرسه از ازدانش آموزان خود مدرسه انتخاب وفعاليت خود را شروع مي كند.

برخورد قهري با مواد مخدر، نگرشي تك بعدي است

جانشين انتظامي شهرستان ملکشاهي در استان ايلام با تاكيد بر برخورد قاطع پليس با عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر گفت: طبيعي است كه حل بحران مواد مخدر و اين بلاي خانمانسوز از عهده يك سازمان برنمي آيد و تنها با برخورد قهري حل شدني نيست.

سرگرد"نوروز شريعتي"در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:اعتياد به موادمخدر عامل تهديدكننده سلامت فرهنگي و اجتماعي در جامعه است که بايستي با کار فرهنگي و از طريق برگزاري کلاس هاي آموزشي در مدارس، ادارات دولتي و توزيع بسته هاي آموزشي و اقدامات رسانه اي پيشگيري شود.

جانشين انتظامي شهرستان ملکشاهي بيان داشت: اعتياد به موادمخدر زمينه‌ساز بروز بسياري از مشكلات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و در كل تهديدي براي امنيت رواني جامعه است.

وي تغيير مصرف موادمخدر سنتي به سمت و سوي مواد مخدر صنعتي را تهديدي براي جوانان و نوجوانان دانست گفت: وجود بارهاي غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پايين بودن سطح آگاهي‌هاي خانواده، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف موادمخدر و عدم آشنايي خانواده‌ها از مهارت‌هاي زندگي به‌وي‍ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرايش به موادمخدر مي‌باشد.

سرگرد شريعتي ترويج موادمخدر را يكي از مهم‌ترين اهداف دشمنان در به تباهي كشاندن فرزندان دانست و ادامه داد: والدين به عنوان مهم‌ترين منبع تامين عواطف و اخلاقيات جوانان مي‌توانند با تربيت و آموزش اسلامي و منطقي در پيشگيري از اعتياد جوانان ايفاي نقش كنند.

همراه با دانش آموزان؛ از خانه تا مدرسه

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از استقرار نيروي پليس راهور در معابر منتهي به مدارس خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس سرهنگ "نوراله خادم" گفت: امروز مسافت هاي بين خانه و مدرسه در شهرهاي و استفاده از خودرو ترافيک هاي سنگين صبحگاهي و ازدحام خودروها در اطراف مدارس مشکلات متعددي را پيش خواهد آورد، که نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي در تمامي معابر منتهي به مدارس مستقر هستند.

وي گفت: خانه و مدرسه بايد همسو، مشابه، همدل و مکمل هم باشند و يکي از اين دو، ديگري را خنثي نکند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام به تردد ايمن دانش آموزان در مسير مدرسه اشاره کرد و افزود: والدين بايستي فرزندانشان را در خصوص تردد ايمن در مسير خانه تا مدرسه را آموزش دهند.

وي، از مردم خواست تا حد امكان از آوردن خودروهاي شخصي در مسيرهاي پرتردد و مركز شهر خودداري و بيشتر از خوردهاي عمومي مانند تاكسي و اتوبوس استفاده كنند.

سرهنگ خادم گفت: اميدواريم با رعايت قوانين ومقررات از سوي رانند گان عزيز شاهد كاهش ترافيک و تخلفات و تصادفات در سال تحصيلي جديد در سطح استان باشيم

انتقام اينترنتي خواستگار پس از شنيدن جواب رد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام گفت:فردي که پس از شنيدن جواب رد دختر مورد علاقه اش، درصدد خراب کردن وجه اجتماعي او در شبکه هاي اجتماعي بود دستگير شد.

سرگرد"علي عباسي کساني"در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس،با اعلام اين خبر اظهار داشت:به دنبال شکايت فردي مبني بر انتشار مطالب غير واقعي و کذب عليه او در شبکه هاي اجتماعي موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد:با استفاده از شگردهاي پليسي و اشراف اطلاعاتي عامل انتشار مطالب کذب شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي ايلام گفت:بررسي هاي اوليه مشخص کرد که متهم قبلا خواستگار اين فرد بوده است که پس از شنيدن جواب رد به قصد انتقام گيري دست به اين کار زده است.

وي تصريح کرد:طبق ماده 18 فصل پنجم جرايم رايانه اي،هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سامانه رايانه اي يا مخابراتي اکاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت،راسا يا به عنوان نقل قول به شخص حقيقي يا حقوقي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد،به نحوي از لحاظ مادي يا معنوي به ديگران ضرر رساند افزون بر اعاده حيثيت به حبس از 91 روز تا دو سال يا جزاي نقدي از 5ميليون ريال تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم مي شود.

سرگرد کساني در پايان گفت:پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سريعا به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpoliceيا با شماره تلفن هاي 65-0842182361 تماس حاصل نمايند.

اختصاص 3هزار نيروي کمکي براي اربعين

رئيس پليس پيشگيري انتظامي استان ايلام در جمع اعضاء قرارگاه اربعين در شهرستان مهران گفت:3هزار نيروي کمکي در اربعين 94 به بدنه انتظامي استان ايلام تزريق خواهد شد.

به گزارش خبر نگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حسن کاظمي"در اين نشست اظهار داشت:نيروي انتظامي تمهيدات مناسبي براي اربعين امسال در نظر گرفته است.

وي با اشاره به اختصاص تجهيزات و امکانات مورد نياز به انتظامي استان که به تناوب وارد استان مي شود گفت:3هزار نيرو کمکي در قالب ماموران يگان ويژه،پليس راه،راهور و انتظامي جهت تامين امنيت ترافيکي و انتظامي زائران به استان ايلام اختصاص خواهد يافت.

رئيس پليس پيشگيري انتظامي استان ايلام خاطر نشان کرد:تعاملات و ارتباط هاي بين دستگاهها مي تواند گام هاي موثري در پيشبرد اهداف کنگره عظيم اربعين بردارد.

اين مقام مسئول با اشاره به استقرار ايستگاههاي پليس در طول مسير از ابتداي حوزه استحفاظي شهرستان مهران تا پايانه مرزي مهران مي طلبد دستگاههاي اجرايي ايستگاهايشان را براي سرعت بخشيدن به اقدامات در آن محل ها مستقر نمايند.

سرهنگ کاظمي با اشاره به پيش بيني افزايش تعداد زائران در اربعين امسال گفت:بايستي با توجه به زمان باقي مانده نواقص و کمبودها جمعبندي و در رفع آن ها تسريع شود

طرح جمع آوري متکديان در شهرستان ايلام اجرا شد

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از طرح جمع آوري متکديان در شهرستان ايلام در 24 ساعت گذشته خبرداد.

سرهنگ "فردين پيري" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت ،درپي تماس هاي مکررمردم با پليس 110 و 197 در خصوص جمع اوري متکديان موضوع به صورت ويژه دردستور کار اين پليس وشوراي تامين شهرقرارگرفت وجلساتي با فرماندارمحترم ،شهرداري،بهزيستي و کميته امداد در خصوص ساماندهي متکديان سطح شهر ايلام که اغلب غير بومي هستند برگزار شد.

اين مقام مسئول انتظامي درادامه بيان داشت : اين طرح که به مدت 24 ساعت با همکاري شهرداري و بهزيستي در سطح شهر ايلام به مرحله اجرا گذاشته شد تعداد 15 نفر متکدي دستگير شدند که جهت سيرمراحل قانوني تحويل مراجع قضائي گرديدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان خاطر نشان کرد: اگرچه قانون مجازات اسلامي پديده تکديگري را جرم مي داند وبراي آن مجازات هايي تعيين کرده است اما اين امر نتوانسته است از تعداد متکديان کاسته شود.

سرهنگ پيري گفت: انتظار مي رود مسئولين و سازمان هاي مربوطه در راستاي برخورد با اين پديده زشت اجتماعي با اجراي طرح هاي منظم و دوره اي در قالب گشت هاي مشترک اين افرادراجمع آوري وبا آنان برخورد جدي و قانوني شودتا ديگر شاهد حضور اين گونه افراد در سطح شهر نباشيم.

با عاملان نشر اکاذيب طبق قانون برخورد مي شود

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: برابر قانون با اشخاصي که در فضاي مجازي اقدام به نشر اکاذيب کنند برخورد مي شود.

سرگرد " علي عباسي کساني" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: امروزه فضاي مجازي و به خصوص اينترنت باعث شده است که اخبار و اطلاعات بسيار سريع در آن منتشر و در دسترس همگان قرار گيرد.

وي افزود: همانگونه که اخبار و اطلاعات به سرعت منتشر مي شوند به همان اندازه اخبار و مطالب کذب در شبکه ها و رسانه ها نشر داده مي شود و اين موضوعات دروغين به سرعت در اختيار عموم قرار گرفته و در بعضي موارد مي تواند باعث بروز مشکلاتي براي آحاد مردم شود.

اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به مصاديق نشر اکاذيب از جمله: اخبار غير واقعي، تهمت افکني، تبليغات ضد ديني و القاي شبهات که البته اين موارد در فضاي حقيقي و فيزيکي نيز اتفاق مي افتد عنوان داشت: با توجه به ماده 18 قانون جرايم رايانه اي: هر كس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سيستم رايانه يا مخابراتي، اكاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقام‌هاي رسمي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اين‌‌كه از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت به حبس از نود و يك روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: نشر اکاذيب هم جنبه فردي دارد و هم اجتماعي که در مورد اول شخص آسيب مي بيند اما در بحث گسترده مي تواند در خصوص يک مسئله اجتماعي باشد که در اين صورت باعث تشويش اذهان عمومي نسبت مقامات و حتي اشخاص حقوقي مي باشد که در اين صورت حوزه گسترده تري را شامل مي شود که براي جلوگيري از گسترش چنين مطالبي همواره صحت و سقم اخبار دريافتي توجه کنند و منبع خبر را بررسي کنند و تا زماني که اطمينان حاصل نکرده اند، آن خبر را باور نکرده و اقدام به گسترش آن نکنند و کساني که دست به چنين اقدامي مي زنند طبق قانون مجازات مي شوند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با چنين جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار