همانگونه که هم رییس جمهور محترم تاکید داشته و هم وزیر کشور در موضعگیری های مکرر به آن اشاره داشته اند ،ملاک برای انتخاب همکاران در حوزه مدیریت شایسته سالاری است . این دولت مصمم است با فاصله گرفتن از مسائل سیاسی و عدم برجسته سازی این موضوع ،در انتخاب همکاران خود اعتدال سیاسی و مهمتر از آن شایسته گزینی را مدنظر داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 30 November 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::امروز اولین روز فعالیت رسمی استاندار جدید ایلام است ،دکتر حسن بهرام نیا از مولفه ها وشاخص های برحسته ای در حوزه مدیریتی بهره مند است که مورد توجه دولت قرار گرفته است ،مولفه هایی که کم وبیش مورد توجه ما و دغدغه مندان استان قرار دارند و با تکیه برآنها توسعه وپیشرفت استان را جستجو می کنیم .

یک شاخصه مهم وبرجسته دیگری که باید مورد توجه رسانه ها ،نخبگان و فعالین مجازی قرار گیرد و از دید آنان پنهان نماند این است که استاندار جدید ایلام به رغم قرار گرفتن در سبد فکری دولت مستقر و همراهی دیدگاهی با رییس جمهور ومجموعه دولت ،تنها با تکیه بر توانمندی ها ،تجربه وتخصص خود سکان مدیریت استان ما را در اختیار گرفته ودر این فرآیند وامدار و مدیون کسی نیست.

تنها کسی که استاندار ایلام در قبال آن احساس وظیفه می کند ،خدمت به مردم استان ،تامین وصیانت از منافع مردم و تلاش برای تحقق برنامه های دولت سیزدهم است ،لذا این ویژگی برجسته ایشان را نسیت به دیگران متمایز کرده ومی تواند با فراخ بال بیشتری نسبت به انتخاب وچینش همکاران خود مبادرت ورزد ،موضوعی که می تواند موفقیت وی در اجرای برنامه ها و رفع دغدغه های مردم استان را تضمین نماید.

از اینرو فعالین رسانه و مجازی باید دقت بیشتری به خرج دهند تا با پرهیز از پیش کشیدن مسائل دست چندمی نظیر اختلافات دیدگاهی وقبیله ای ،فضای استان را متشنج ننمایند . بدیهی است ورود زودهنگام و هدفمند فعالین مجازی و پرداختن به مسائل حاشیه ای ،صرفا مدیریت جدید را درگیر حاشیه ها نموده ومانع از تحقق برنامه های مهم ایشان در استان خواهد شد.

اینکه تصور می شود با پیش کشیدن مسائل حاشیه ای سیاسی و قبیله ای می توان امیال قوم سالارانه را به وی تحمیل نمود ،از عدم شناخت ورودکنندگان به رویکرد مدیریتی استاندار ایلام نشات گرفته است ،چرا که وی به هیچ قوم و قبیله ای منتسب نیست و انتخاب همکارانش نیز براساس شایسته سالاری و در راستای پیشبرد برنامه ها وامورات حوزه مدیریتی مورد نظر ایشان صورت می پذیرد .

از اینرو لازم است با ملحوظ دانستن یک مساله اساسی به نام توسعه استان ،دقت کنیم با رفتارهای معقول ومنطقی وپرهیز از اتخاذ مواضع هیجانی ، دست مدیریت ارشد استان را در انتخاب وانتصاب همکاران خود باز گذاشته و از همین ابتدا حاشیه را بر متن سوار نکنیم ،چرا که ورود هبجانی وجاشیه ساز به این امورات ،صرفا منافع مردم استان را به محاق خواهد برد .

باید بدانیم که مدیریت ارشد استان از حق مهم انتخاب وانتصاب همکاران خود در لایه های متعدد مدیریتی برخوردار است و هیچ کسی ولو ارکان قدرت نمی توانند ایشان را از این حق قانونی محروم سازند .در حوزه سیاسی واستفاده از دیدگاههایی نزدیک به دولت در مصادر مدیریتی هم باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم که اصل بر شایسته گزینی است .

همانگونه که هم رییس جمهور محترم تاکید داشته و هم وزیر کشور در موضعگیری های مکرر به آن اشاره داشته اند ،ملاک برای انتخاب همکاران در حوزه مدیریت شایسته سالاری است . این دولت مصمم است با فاصله گرفتن از مسائل سیاسی و عدم برجسته سازی این موضوع ،در انتخاب همکاران خود اعتدال سیاسی و مهمتر از آن شایسته گزینی را مدنظر داشته باشند.

وزیر کشور نیز در سخنان خود در آیین تودیع ومعارفه استاندار ایلام بر این نکته صحه گذاشتند که در این دولت شایسته سالاری مقدم بر سیاسی بازی است . اینکه تصور کنیم با تغییر دولت باید تمامی مدیران دولت قبلی از اداره اخراج ویا اینکه  تنها به جرم بهره گیری از توان آنان در دولت قبل ،مردم از خدمات این دست مدیران محروم شوند از یک نگاه متحجرانه نشات می گیرد ،نگاهی ضد توسعه ای که از اساس با اهداف وشعارهای دولت انقلابی سنخیت ندارد .

همانگونه که دولت گذشته بخشی از مدیران توانمند دولت احمدی نژاد را در بدنه مدیریتی خود حفظ کرد ،قطعا این دولت هم با نگاه شایسته سالارانه خود ،بخشی از این مدیران در لایه های متعدد مدیریتی بکار گیری و از تجربه وتوان آنان برای تحقق برنام های خود وخدمت به مردم بهره گیری خواهد کرد . بنابراین طرح این موضوعات دست چندمی در حوزه مدیریت آن هم با پناه گرفتن در پشت تعلقات قومی در مسیر منافع استان نیست و بهتر است با نگاه واقع بینانه به مقوله مدیریت از ورود به این مسائل و ایجاد تنش وشکاف در سپهر مدیریت استان پرهیز کرد ،مساله ای که اصرار بر آن قطعا مواجهه تند رسانه ها و افکار عمومی را به دنبال خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار