امام جمعه ساری گفت: نمایندگان مجلس همان‌طوری که در مجلس موضع‌گیری‌های خوبی در برخورد با فساد دارند، باید در منطقه، استان و حوزه انتخابیه خود دنبال انسان‌های صالح و اصلح باشند و اینگونه نباشد که وقتی آنجا نشسته هستید با یک‌سلسله مفاسد کلان کشوری مبارزه کنید ولی در شهر و استان خود به‌طور مثال دنبال افراد یا عزل و نصب‌هایی باشید که با آن معیار شایسته سالاری و فسادستیزی خیلی موافقت ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 19 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع نخبگان نکات بسیار کلیدی و کیفی مطرح فرمودند.

وی افزود: ایشان فرمودند دشمنان سعی دارند یک دروغ را در میان ملت‌ها القاء کنند و آن دروغ این است که آدم‌ها خودشان را باور نکنند و فکر کنند که ناتوان هستند.

امام جمعه مرکز استان ادامه داد: ما می‌توانیم یک واقعیت است و اینکه ما نمی‌توانیم یک دروغ است که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ملت‌ها به مردم القاء می‌کند.

محمدی لائینی با اشاره به اينکه باید مراقب باشیم دشمن این دروغ را به ما القاء نکند که ما نمی‌توانیم، گفت: دشمن بعد از القای این دروغ ما را از توانمندی‌های‌مان غافل می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی از توانمندی‌های‌مان غافل شدیم آن‌وقت غارت مملکت، استعدادها، معادن و ثروت‌ها را شروع می‌کنند. این یک مثلث خطرناکی است که دشمن در دستور کار خود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ما می‌توانیم و این ما می‌توانیم باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

محمدی لائینی با اشاره بیانات رهبر انقلاب اسلامی در جمع نخبگان که فرمودند، با درس خواندن نخبگان در خارج از کشور کسی مشکل ندارد و نخبگان می‌توانند دوره‌های تکمیلی تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند و در نهایت به کشور خود بازگردند و به مردم خدمت کنند، گفت: اما در داخل دانشگاه‌ها کسانی هستند که دانشجویان نخبه را مایوس می‌کنند و آنها را به هجرت از کشور تشویق می‌کنند، این افراد از عوامل همان دشمنان هستند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را در دستور کار خود قرار داده که پیگیری جریان قرارداد کرسنت است، زیرا یک خسارت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان ما را محکوم می‌کنند، عوامل این قرارداد چه کسانی بودند باید پیگیری شود.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه آمریکا جدیدا" دوباره چند تحریم انجام داده است، گفت: آمریکایی که یک‌طرفه برجام را نقض کرده و بیرون رفته و اکنون نیز به‌صورت مکرر جار و جنجال راه می‌اندازد که ایران باید به مذاکرات برگردد. او که از تحریم‌های گذشته دست برنداشته و آنها را لغو نکرده بلکه تحریم‌های جدید نیز وضع کرده است. با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و با ما اینگونه بازی می‌کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسئولین ما نیز گفتند که باید همه تحریم‌های غیرقانونی لغو شود، تصریح کرد: این تعبیر را بعضی از محققین سفارش کرده‌اند که اینگونه واژه‌ها را به کار نگیرید چون آمریکا در جنگ واژه‌ها خیلی مهارت دارد و وقتی گفته می‌شود که همه تحریم‌های غیرقانونی برداشته شود، پس معلوم می‌شود که تحریم‌های قانونی نیز داریم. شما با تحریم‌های غیرقانونی مشکل دارید و تحریم‌های قانونی باید تداوم داشته باشد!

وی افزود: مقصود مسئولین این نیست اما آمریکا در جنگ واژه‌ها بسیار شیطان و ماهر است. چرا بگوئیم تحریم غیرقانونی و غیرعادلانه که آنها بگویند پس تحریم‌های عادلانه هم داریم.

نماینده ولی فقيه در مازندران تاکید کرد: البته تمام تحریم‌های آنها غیرقانونی و غیرعادلانه است اما بهترین تعبیر همان بیانات رهبر انقلاب اسلامی است که فرمودند، ما خواهان آنیم که تمام تحریم‌ها باید برداشته، لغو و راستی آزمایی شود.

محمدی لائینی ادامه داد: از مجلس، مجلسی‌ها و نمایندگان مجلس برای مواضع‌شان جهت برخورد با فساد و قراردادهای فاسد نادرست قدردانم. همان‌طوری که در مجلس چنین موضع‌گیری‌های خوبی دارند هر فرد باید در منطقه، استان و حوزه انتخابیه خود باید دنبال انسان‌های صالح و اصلح باشند و اینگونه نباشد که وقتی آنجا نشسته هستید با یک‌سلسله مفاسد کلان کشوری مبارزه کنید ولی در شهر و استان خود به‌طور مثال دنبال افراد یا عزل و نصب‌هایی باشید که با آن معیار شایسته سالاری و فسادستیزی خیلی موافقت ندارد.

وی افزود: اگر قرار است مبارزه شود باید در روستا نیز برای نصب یک دهیار و شورا مبارزه شود و در بخش، شهر، استان و سطح کلان نیز مبارزه شود و دنبال شایسته سالاری باشید.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار