مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبان تا ۲۶ آبان ماه در عضویت در کتاب خانه‌های عمومی به صورت رایگان است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 13 November 2021
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ آبان تا ۲۶ آبان ماه در عضویت در کتاب خانه‌های عمومی به صورت رایگان است.

به گزارش تابناک همدان، عاطفه زارعی در جمع خبرنگان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار نفر در همدان عضو کتابخانه هستند که این تعداد قبل از اپیدمی کرونا ۸۰ هزار عضو بوده است.

وی در باره کاهش اعضای عضو گفت: عضویت‌ها یک ساله هستند و بعد از گذشت یک سال اگر اقدام به تمدید نشود خود به خود از سیستم حذف می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: اعضاعی که در مجموعه عضو هستند حقیقی اند و برای ما مهم است افرادی که وارد مجموعه کتابخانه‌ها می‌شوند در مجوعه فعال باشند.

زارعی اشاره‌ای به فراخوان اهداء کتاب کرد و گفت: همانند سنوات قبل فراخوا اهدا کتاب داده شده که بتوانیم حال خوش خواندن را هدیه بدهیم.

وی گفت: این فراخوان در حوزه‌های مختلف کتاب مانند کتاب‌های کمک درسی، مرجع، کودکان، بزرگ سالان و ... که از همه مردم و مسولین دعوت می‌کنیم به این فراخوان بپیوندند.

زارعی اشاره‌ای به بعد از جمع آوری منابع کرد و گفت:همه منابع بعد از ارزیابی در سطح استان به گردش در می‌آید و به دست خوانندگان می‌رسد.

۷۵ درصد از کتابخانه‌های استان مجهز به وای فا هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حوزه فناوری اطلاعات گفت: ۵۰ درصد کتابخانه‌ها مجهز به وای فای شده بودند که ۲۵ درصد به مجموعه‌ها اضافه می‌شود که میتوان گفت ۷۵ درصد کتابخانه‌ها مجهز به وای فای می‌شوند.

زارعی تاکید کرد: خدمات وای فای رایگان برای همه آحادی که از خدمات کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند است البته اولویت با کتابخانه‌های پر جمعیت در مناطق محروم است.

۲۴ آبان همزمان با بزرگ داشت علامه طباطبایی تا اول آذر روز کتاب، کتابخانی و کتابدار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار