با پایان هفته اول لیگ برتر فوتبال، برترین‌های هر بخش مشخص شدند.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 23 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از روز سه شنبه ۲۷ مهرماه با دیدار نساجی مازندران و فجرسپاسی شیراز آغاز شد تا فوتبال ایران رسما وارد فصل بیست و یکم شود. در آغاز این فصل نیز همانند فصل گذشته خبری از حضور تماشاگران و VAR در ورزشگاه‌ها نیست.

این فصل از رقابت‌ها در هفته اول با پیروزی مدعیان آغاز شد و تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل گهر موفق شدند از سد حریفان عبور کنند. ذوب آهن و نساجی نیز دیگر پیروزهای هفته اول بودند، ضمن اینکه ۲ دیدار هم مساوی شد. با توجه به پایان هفته اول، ترین‌های این هفته را مورد بررسی قرار داده ایم.

نتایج بازی‌های هفته اول لیگ برتر:

نساجی مازندران یک - فجرسپاسی شیراز صفر

پدیده صفر - آلومینیوم اراک صفر

پیکان تهران صفر - نفت مسجدسلیمان صفر

سپاهان اصفهان ۲ - مس رفسنجان صفر

گل گهر سیرجان ۴ - تراکتور تبریز یک

استقلال یک - هوادار صفر

نفت آبادان صفر - ذوب آهن

فولاد یک - پرسپولیس ۳

پیروزی گل گهر مقابل تراکتور

تیم هفته (گل گهر)

تیم فوتبال گل گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه نویی فصل گذشته پنجم شد، اما امسال با نقل و انتقالاتی که از این تیم شاهد بودیم، طبیعتا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کمترین خواسته سیرجانی‌ها خواهد بود. گل گهر در هفته اول نمایش قدرتمندانه‌ای داشت و با حساب ۴ بر یک تراکتور را درهم کوبید. تراکتور فصل گذشته هم امتیاز با گل گهر در رده چهارم قرار گرفت. جدا از کم ستاره شدن تراکتور نسبت به فصل گذشته، گل گهر در این مسابقه فوتبال قابل قبولی را نیز به نمایش گذاشت. پورعلی، سعید صادقی (۲ گل) و تبریزی گل‌های گل گهر را به ثمر رساندند.

پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد

بازی هفته (پرسپولیس - فولاد)

از همان زمان که قرعه کشی مسابقات لیگ بیستم انجام شد، هواداران مشتاق تماشای بازی فولاد - پرسپولیس در هفته اول بودند، زیرا این ۲ تیم فصل گذشته به ترتیب عنوان قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر را کسب کرده بودند. پرسپولیس پس از شکست مقابل الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا قصد داشت، دوباره قدرت خود را نشان دهد و در این کار موفق هم بود. سرخپوشان پایتخت در اهواز موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک فولاد را شکست دهند. فصل گذشته تقابل ۲ تیم در اهواز بدون گل مساوی شده بود و در تهران نیز پرسپولیس با حساب ۲ بر یک از سد فولاد گذشت.

درخشش سعید صادقی مقابل تراکتور

بازیکن هفته (سعید صادقی)

تیم فوتبال گل گهر در شرایطی موفق شد با نتیجه جالب ۴ بر یک تراکتور را شکست دهد که درخشش یک بازیکن بیشتر از سایر بازیکنان به چشم آمد. سعید صادقی هافبک گل گهر که در فصل نقل و انتقالات از استقلال نیز پیشنهاد داشت، ۲ گل در این دیدار به ثمر رساند تا در پایان هفته اول در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. صادقی ابتدا دقیقه ۱۶ با شوتی از پشت محوطه جریمه که البته به پای بازیکن تراکتور هم برخورد کرد، به گل رسید و سپس دقیقه ۳۸ روی حرکت خوب یونس شاکری گل دوم خود را به ثمر رساند.

گل محمدی در دیدار پرسپولیس - فولاد

مربی هفته (یحیی گل محمدی)

آماده کردن پرسپولیس در شرایطی که این تیم شکست سنگینی را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال کسب کرده بود، سخت به نظر می‌رسید، اما سرخپوشان با هدایت یحیی گل محمدی شکست مقابل الهلال را فراموش کردند و در دیداری جذاب با نتیجه ۳ بر یک از سد فولاد گذشتند. ابتدا رضا اسدی و حامد پاکدل به ترتیب در دقایق ۶۱ و ۷۲ برای پرسپولیس گلزنی کردند. در ادامه لوسیانو پریرا یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما عیسی آل کثیر که در نیمه دوم توسط گل محمدی به زمین فرستاده شده بود، دقیقه ۸۴ تیر خلاص را به پیکر فولاد شلیک کرد تا سرخپوشان اولین دشت ۳ امتیازی خود را انجام دهند.

درخشش حق شناس مقابل استقلال

دروازه‌بان هفته (مسلم حق شناس - هوادار)

با وجود اینکه هوادار در هفته اول لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر مغلوب استقلال شد، اما سنگربان این تیم عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت. مسلم حق شناس در چند مرحله بازیکنان استقلال را ناکام گذاشت و حتی وریا غفوری کاپیتان استقلالی‌ها را در ضربه پنالتی ناکام گذاشت. در نهایت دروازه‌بان هوادار روی ضربه مهارنشدنی جعفر سلمانی تسلیم شد. البته در طرف مقابل سیدحسین حسینی هم در ۲ مرحله بازیکنان هوادار را در گلزنی ناکام گذاشت.

پایان ۲۳ ماه شکست ناپذیری فولاد در اهواز

اتفاق هفته (از بدترین شروع تاریخ تراکتور تا ماجراهای VAR و شکستن طلسم ۲۳ ماهه اهواز)

شاید اکثر هواداران انتظار داشتند دیگر در این فصل شاهد حضور VAR در لیگ برتر فوتبال ایران باشیم، اما باز هم این اتفاق رخ نداد و در آخرین وعده اعلام شده که در بازی‌های آخر فصل شاهد حضور این تکنولوژی در لیگ برتر خواهیم بود.

در هفته اول لیگ برتر تراکتور در سیرجان با نتیجه ۴ بر یک  مغلوب گل گهر شد تا سنگین ترین شکست خود را در تاریخ لیگ برتر تجربه کرده باشد. در دیگر بازی این هفته پرسپولیس از سد فولاد گذشت و به ۲۳ ماه شکست ناپذیری این تیم در اهواز پایان داد. آخرین شکست فولاد در اهواز در سال ۹۸ مقابل پرسپولیس رقم خورده بود. 

سپاهان و مس رفسنجان هم برای چهارمین بار بود که مقابل هم قرار می‌گرفتند. نتیجه این دیدار هم مانند ۳ مسابقه قبلی به سود طلایی پوشان اصفهانی شد. مس رفسنجان که خیلی خوب سایر حریفان را اذیت می‌کند، به نظر می‌رسد حریف دلخواه سپاهان است./ح

 

بیشتر بخوانید

برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار