همزمان با عید سعید قربان و هفته دفاع مقدس دومین کشتی مسافربری تفریحی و توریستی مسیر بوشهر- خارگ و بالعکس با نام ' گلاره' در اسکله شیلات بوشهر راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 24 September 2015
تابناک بوشهر: استاندار بوشهر روز پنجشنبه در این آیین گفت: با توجه به اینکه تردد هوایی مسیر بوشهر - خارگ و بالعکس برای مردم هزینه بر است بخش عمده ای از تردد مردم از طریق دریا انجام می شود.

مصطفی سالاری افزود: پیش از این تنها یک فروند کشتی در مسیر بوشهر- خارگ تردد می کرد که جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی اظهار کرد: در همین راستا دومین کشتی مسیر بوشهر- خارگ با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی و تلاش می شود خدمات لازم را به مردم ارائه دهد.

استاندار بوشهر گفت: همچنین کشتی مسافربری دیگری نیز در مرحله انجام توافق است که با راه اندازی آن مشکل تردد مسافران در مسیر گناوه، بوشهر و خارگ حل می شود.

سالاری اضافه کرد: با هدف حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی 60 درصد صندلی های این کشتی از سوی وزارت نفت خریداری و همچنین اعزام کاروان های راهیان نور دریایی نیز از این کشتی استفاده می کنند.

مدیرشرکت مهرآرای خلیج فارس نیزگفت:کشتی 'گلاره'در سال 93 به ارزش 76میلیارد ریال برای راه اندازی در مسیر بوشهر - خارگ و بالعکس از کشور ژاپن خریداری شده است.

اسماعیل مومنی افزود: طول این شناور 35 و عرض آن 12.80 با آبخور 2.90 متر است.

وی تصریح کرد: این شناور با ظرفیت 323 نفر درسال 1998 ساخته شده است.

مومنی گفت: کشتی گلاره با چهار دستگاه موتور از نوع میتسوبیشی و قدرت سرجمع 11 هزار و 400 اسب بخار است.

وی تصریح کرد: سرعت این کشتی 22 گره دریایی در ساعت است و این شناور مسیر بوشهر - خارگ را یک ساعت و 40 دقیقه طی می کند.

مومنی یادآورشد: قرار بود از اسکله کشتیرانی والفجر برای تردد این کشتی استفاده شود ولی با توجه به درخواست های غیرمنطقی این شرکت و نگاه رقابتی آن، اداره کل شیلات استان بوشهر با وجود اینکه در حیطه وظایفش نیست زمینه استفاده از اسکله شیلاتی منطقه صلح آباد را برای مدت معینی فراهم کرده است.

وی افزود: برای حل مشکل تردد مسافران مسیر بوشهر- خارگ مسوولان استان بوشهر درصدد هستند اسکله ای در نیمه دوم امسال طراحی، اجرا و در اختیار این شرکت قرار دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار