معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن‌کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ 05 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت‌اله زرین‌جوب معاون بهبودات گیاهی سازمان جهادکشاورزی ایلام، بیان داشت: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت‌ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام، ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن‌کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

زرین جوب خاطرنشان کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.

وی یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان‌رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار