دانه‌های کلزای کشاورزان ایلام‌ی به عنوان نخستین استان کشور ‌تحویل مراکز خرید شد

با توجه به ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی مرتبط با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی‌، دانه‌های کلزای کشاورزان استان ایلام‌ به عنوان نخستین استان کشور ‌تحویل مراکز خرید شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 16 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ استان ایلام از کانون های تولید دانه کلزا در کشور است و نخستین استانی است که برداشت دانه در آن آغاز می‌شود.

مدیر بخش کشاورزی کشت و صنعت ماهیدشت اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، از ۱۴ فروردین ماه، با استقرار ۴ مرکز خرید دانه کلزا توسط کشت و صنعت مدلل ماهیدشت در مناطق دشت عباس، موسیان، مهران و دهلران، عملیات تحویل دانه کلزا از کشاورزان ایلامی در بخش گرمسیری استان آغاز شد.

کیوان فرهنگ‌آسا افزود: با ساماندهی مناسب و استقرار پرسنل و سامانه خرید، عملیات تحویل دانه روغنی به‌طور روان جریان دارد و تا کنون ۷ هزار و ۷۰ تن دانه کلزا از کشاورزان ایلامی تحویل و به کارخانه ارسال شده است.

وی بیشترین میزان خرید دانه روغنی کلزا را از منطقه دشت عباس شهرستان دهلران به‌میزان چهار هزار و ۴۶۰ تن عنوان کرد و گفت: مراکز موسیان با ۷۵۵ تن، دهلران با ۱۸۰ تن و مهران با ۹۹ تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت ماهیدشت اضافه کرد: تاکنون ۲۰ درصد از وجوهات دانه کشاورزان به ایشان پرداخت شده است و در بازه زمانی یک‌ماهه، مطالبات دانه کلزا تسویه می‌شود.

دانه کلزا دانه‌ای صنعتی و فسادپذیر بوده که ضرورت است به محض تحویل به کارخانه به مقصد ارسال شود.

انتظار می‌رود با عملکرد مناسب اجرایی کشت و صنعت ماهیدشت در تحویل و پرداخت وجه دانه کلزا، سطح زیر کشت این محصول در سال آینده افزایش یابد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار