کد خبر: ۹۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 07 October 2020

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: برای امروز چهارشنبه ۱۶ مهر و فردا پنج‌شنبه ۱۷ منطقه همچنان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد که بارش در نیمه شمالی استان قزوین شدیدتر خواهد بود.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای امروز چهارشنبه ۱۶ مهر و فردا پنج‌شنبه ۱۷ منطقه همچنان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد که پیامد آن در برخی ساعات بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید و در پاره‌ای از مناطق احتمال تگرگ وجود دارد.

وی ادامه داد: برای امروز چهارشنبه ۱۶ مهر در ساعات بعدازظهر و شب به‌ویژه در نیمه شمالی استان بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار هستند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: برای اوایل وقت روز جمعه ۱۸ مهر بارش‌هایی را به‌صورت پراکنده در نیمه جنوبی استان خواهیم داشت. طی این مدت به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار، گاهی وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی و در پاره‌ای از مناطق پدیده مه را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تا شنبه به لحاظ دمایی استقرار هوای سرد را در منطقه خواهیم داشت، از شنبه جو استان پایدار خواهد شد و به لحاظ دمایی روند نسبی افزایش دما را خواهیم داشت.

آخوندی با توجه به بارش‌های اخیر در استان قزوین اعلام کرد: روز گذشته در سیردان هفت میلی‌متر، آوج ۵.۴، معلم کلایه ۵.۱ و قزوین ۰.۱ میلی‌متر بارش داشتیم.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته آوج با ۶ و آبیک با ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند، دمای قزوین نیز بین ۱۰ و ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین تأکید کرد: برای امشب احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، بارش‌ها رگباری و احتمال صاعقه وجود دارد به همین توصیه می‌کنیم همشهریان از اتراق کردن در فضای باز و مراتع پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار