مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: اراضی دولتی قابل سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی و استعدادیابی می‌شود تا به محض حضور سرمایه‌گذاران این اراضی به آن‌ها معرفی شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 20 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت فیض‌الهی در نشست بررسی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری ایلام اظهار داشت: واگذاری زمین دولتی مشوق بسیار خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان است که انجام استعدادیابی نیز می‌تواند در تسریع روند جذب سرمایه‌گذار کمک موثری باشد.

وی افزود: اکنون با همکاری جهادکشاورزی و امور اراضی طرح تهیه اطلس اراضی قابل سرمایه‌گذاری در استان ایلام در حال انجام است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی دولت از شناسایی اراضی و املاک دولتی، تهیه سند به اسم جمهوری اسلامی برای آن‌ها و هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری است.

سرپرست جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: اکنون حدود ۵۰۰ هکتار اراضی در اختیار امور اراضی قرار دارد که بدون معارض و حقوق عرفی هستند و به دلیل خلع ید ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری در اختیار مدیریت امور اراضی قرار گرفته و قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند.

محمدعلی اقدسی اظهار داشت: اراضی استان دارای پیچیدگی خاصی است و معمولا بدون معارض نیستند که وجود قوانین سخت و دست و پا گیر نیز در واگذاری آنها دخیل است.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری در این اراضی معمولا سرمایه‌گذار باید خود رضایت معارضان را دریافت کند که در برخی مواقع کار را مشکل می‌کند.

اقدسی گفت: اکنون در شهرک‌های کشاورزی استان اراضی دولتی مناسبی با زیرساخت مناسب که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مهیا می‌شود، وجود دارد.

وی اظهار داشت: اراضی موجود در شهرک‌های کشاورزی در صالح‌آباد، ایوان و مهران وجود دارد که قابل واگذاری به سرمایه‌گذار هستند اما چون برخی از این اراضی سرمایه‌گذاران قبلی در آنها هزینه‌هایی نظیر حفر چاه و دیوارکشی انجام داده‌اند، سرمایه‌گذار باید این هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی ابراز امیداواری کرد: تهیه اطلس اراضی قابل واگذاری به سرمایه‌گذار بتواند مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و سایر زیر بخش‌ها را هموار کند.

در این نشست مقرر شد دستگاه‌ها هرچه سریعتر طرح‌های توجیه‌دار اقتصادی خود را به ۲ زبان فارسی و انگلیسی به اداره کل اقتصاد و دارایی استان ارسال کنند تا در سامانه سرمایه‌گذاری بارگذاری و معرفی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار