معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام:

انجام مرحله شهرستانی هشتمین دوره طرح ملی دادرس تا پایان سال

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان از پایان آموزش‌های«هشتمین دوره طرح ملی دادرس» در شعب استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌اصغر علی‌اکبری اظهار کرد: طرح ملی دادرس با هدف گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا، تشکیل تیم‌های مدیریت بحران آموزش دیده تحت عنوان تیم دادرس در مدارس و امدادرسانی در مواقع اضطراری اجرا می شود که هشتمین مرحله این طرح از آبان سال ۹8 آغاز و تا پایان سال۹8 نیز مرحله شهرستانی آن در سطح شعب اجرا شد.

وی گفت: طرح دادرس از زمان اجرا در 8 سال پیش تاکنون هر سال پیشرفت‌های مطلوبی در جهت افزایش معلومات دانش آموزان در سطح امدادی داشته و توانسته از حوادث احتمالی جلوگیری کند.

معاون جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی است.

علی‌اکبری ادامه داد: المپیاد آماده، طرح ملی دادرس است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو دانش آموزی هلال احمر طرح‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد : هر تیم شامل یک مربی ، یک سرپرست تیم و 14 دانش آموز است و مدیران و مربیان سلامت مدارس مجری طرح دادرس پس از دریافت آموزش‌های امدادی، دانش آموزان را در قالب تیم های آماده آموزش می‌دهند.

معاون جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: دانش آموزان دانش نظری و مهارت های علمی امداد و نجات را برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از طریق مربیان خود فرا گرفته و در مراحل بعد در المپیاد آماده شهرستانی، استانی و کشوری برای مواجهه با روزهای سخت به لحاظ میزان آمادگی موردارزیابی قرار می گیرند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار