مدیر عامل آب منطقه ای ایلام گفت: امسال بیش از یک هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های حوزه آب منطقه ای این استان هزینه می شود.
کد خبر: ۸۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 21 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، ذوالفقار مهدی زاده شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو از سد دویرج در شهرستان دهلران اظهار کرد: از مجموع این اعتبار مبغلی بالغ بر 400 میلیارد ریال برای شبکه های دشت عباس، 400 میلیارد ریال برای سد دویرج و 420 میلیارد ریال نیز برای سد میمه در بخش مرکزی این دهلران هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای شبکه های آبرسانی عین خوش فکه و پیشرفت 80 درصدی آنها افزود: سد میمه در بخش مرکزی دهلران نیز از پیشرفت 35 درصد برخوردار است که با بهره برداری از این طرح، زمینه آبیاری 6 هزار هکتار از اراضی منطقه فراهم خواهد شد.
مدیر عامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به مشکلات آب شرب دهلران گفت: تامین بلندت مدت آب شرب این شهرستان در طرح سامانه گرمسیری مد نظر مسوولان و متولیان است.
مهدی زاده با اشاره به سد دویرج و ای سی 3 هزار آن تاکید کرد: برای تامین آب شرب شهر دهلران از این سد نیاز به تامین فرآیند تصفیه برای پایین آوردن ای سی است تا بتوان از آب برای شرب استفاده کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار