به گزارش تابناک ایلام به نقل ازبرنا، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران با اعلام این خبر گفت: با دارا بودن بیش از 350 هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین یکی از قطب‌های اصلی دامداری در استان ایلام است که این اداره در قالب طرح‌های متفاوت و برای جلوگیری از بروز بیماری‌های دامی اقدام به مایه‌کوبی در سطح جمعیت دامی منطقه می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران تصریح کرد: بیش از 130 هزار راس از دام‌های سبک و سنگین این شهرستان در سال گذشته علیه بیماری بروسلوز مایه‌کوبی شده‌اند.

وی ادامه داد: انجام عملیات مایه‌کوبی در جمعیتی بیش از 200 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی یکی از دیگر از اقدامات این اداره در راستای تامین سلامت دام‌ها و بالطبع سلامت گوشت و فرآورده‌های دامی مورد مصرف انسان بوده است.

دارابی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از 350 هزار راس دام علیه بیماری آبله، 23 هزار راس دام علیه بیماری لمپی اسکین و 750 قلاده علیه بیماری هاری مایه‌کوبی شده‌اند.

وی گفت: برای تامین این مقدار دارو و انجام عملیات مایه‌کوبی از طریق کارکنان این اداره و همکاری بخش خصوصی قریب به 6 میلیارد ریال هزینه شده است که تمامی این فعالیت‌ها به صورت رایگان و از محل اعتبارات ملی و عمرانی استان تامین شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: این اداره در سال جاری نیز مطابق با برنامه‌های تعریف شده اقدام به انجام عملیات‌های مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی در سطح شهرستان می‌کند.