مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: در جریان آتش سوزی های که طی ماه های گذشته درعرصه های جنگلی و زیستگاهی این استان رخ داد بسیاری از گونه های جانوری طعمه آتش شدند.
کد خبر: ۷۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 13 August 2015
یه گزارش تابناک ایلام،375 هکتار از زیستگاه های تحت مدیریت زیست محیطی استان ایلام در ماه های گذشته در جریان 27 فقره حریق طعمه آتش شد.
مازیار سلیمان نژاد بااعلام این خبرگفت: بر اساس مشاهدات محیط بانان بر اثر این آتش سوزی ها ، برخی از گونه های جانوری چون لاک پشت، سنجاب و خزندگان مختلف از جمله مار، سوسمار و مارمولک ها تلف شدند .
وی در عین حال بیشترین بخش آسیب دیده از این حریق ها را تخریب زیستگاه ها و گونه های گیاهی و نیز سوختن لانه پرندگان عنوان کرد و گفت: جانوران بر اساس غریزه قوی خود هنگام بروز وقایعی مانند آتش سوزی به سرعت محل حادثه را ترک می کنند هرچند گاهی برخی از وحوش گیرافتاده و قدرت فرار از مهلکه رانمی یابند.
وی همچنین افزود: در مواقع بحرانی و با بروز حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی تلاش و همت محیط بانان و مسوولان محیط زیست متوجه نجات و حفظ گونه های مختلف جانوری است که از آسیب های احتمالی در امان باشند.
سلیمان نژاد با اشاره به ایجاد گروه های خودجوش مردمی برای حمایت و نجات حیات وحش از سوی دوستداران وحوش افزود: حساسیت مردم نسبت به حفظ سلامت وحوش در جریان رخدادهای حریق ماه های اخیر قابل تقدیر و ارزش ونشان دهنده اهمیت محیط زیست برای اقشار مختلف است.
انتشار اینترنتی عکس و مطالبی در خصوص تخریب زیستگاه ها و سوختن لانه پرندگان و از بین رفتن سنجاب ها و لاک پشت سوخته و آسیب دیده موجب ناراحتی وحساسیت زیادی در گروه های مختلف اجتماعی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار