مدیرکل تامین اجتماعی گفت: این اداره کل اجتماعی بابت بیمه‌شدگان در هر ماه مبلغ 16 میلیارد و 583 میلیون تومان هزینه می‌کند که از این مبلغ حدود 15 میلیارد تومان صرف هزینه‌های بلندمدت از قبیل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگی و فوت و مابقی در راستای برنامه‌های کوتاه‌مدت و خدمات‌رسانی خرج می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 07 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سهیلا ملکشاهی اظهار کرد: در سال 1396 نسبت به سال قبل جمعیت بیمه شده 5 درصد و تعداد کارگاه‌های فعال جهت بهره‌مندی از فعالیت‌های بیمه‌ای نیز 7 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه جمعیت بیمهشدگان اصلی 107 هزار نفر است که با بیمه شدگان تبعی به بیش از 295 هزار نفر می‌رسند، گفت: در حال حاضر 51 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

ملکشاهی گفت: میزان سطح شکایات کارفرماها در خصوص اوراق مطالبات در ایلام به 65 درصد رسیده در حالی که میانگین کشوری 75 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: در بهمن 95 میزان وصول مطالبات 24 درصد بوده است که با تلاش‌های جهادی همکاران تامین اجتماعی در بهمن 96 با دریافت ایمیل‌های کارفرمایان به 65 درصد رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به رشد بیشتری هم برسیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: با انجام خدمات الکترونیکی که در بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در استان ایلام 90 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

ملکشاهی به خدمات الکترونیکی اداره کل در قالب سامانه‌های متعدد در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و کارفرکایان اشاره کرد و افزود: سامانه اعلام سوابق به گونه‌ای طراحی شده که تمام بیمه‌شدگان بتوانند به تفکیک روز،ماه و سال و کارگاه محل فعالیت را مشاهده کنند.

وی از فراهم شدن سامانه لیست و پرداخت حق بیمه خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از این سامانه این امکان برای کارفرمایان و بیمه‌شدگان فراهم شدهکه بدون حضور در شعب بیمه‌ای اقدام به ارسال لیست بیمه‌شدگان کنند و علاوه بر این دریافت فیش حقوقی و قوانین و احکام مربوط به مستمری‌بگیران نیز در سامانه وجود دارد و نیاز به مراجعه به بانک‌ها از بین رفته است.

ملکشاهی به ارائه خدمات از طریق کد دستوری ussd که مورد استقبال بیمه‌شدگان و کارفرمایان نیز قرار گرفته اشاره کرد و گفت: از طریق کد دستوری *142# می‌توان خدماتی مانند استعلام سابقه بیمه، مبالغ دستمزدی، مشاهده حقوق مستمری‌بگیران، دریافت نوبت پزشک و قوانین اداره کل را دریافت کرد که طی 5 ماه گذشته بیش از 2 میلیون بار از طریق این کد دستوری به مخاطبان خدمات ارائه شده است.

وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی بابت بیمه‌شدگان در هر ماه مبلغ 16 میلیارد و 583 میلیون تومان هزینه می‌کند که از این مبلغ حدود 15 میلیارد تومان صرف هزینه‌های بلندمدت از قبیل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگی و فوت می‌شود و مابقی این هزینه در راستای برنامه‌های کوتاه‌مدت و خدمات‌رسانی خرج می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام پیگیری وصول مطالبات جهت پرداخت حقوق بازنشستگان را دغدغه‌ی این اداره کل در ایام پایانی سال ، عنوان و تصریح کرد: تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی 11 هزار و 728 خانوار است که باید حقوق و عیدی آنها پرداخت شود از این لحاظ می‌طلبد مدیران استانی در وصول مطالبات به سازمان تامین اجتماعی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار