بزودی
استاندار ایلام در بازدید از خط انتقال گاز به شهرستان های دهلران و آبدانان گفت: هم اینک مراحل پایانی کار در دست اجراست و بزودی مردم این دو شهرستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.
کد خبر: ۵۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 27 June 2015
به گزارش تابناک ایلام ،محمدرضا مروارید اظهار کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان دهلران سال 89 شروع شد که شامل خط انتقال گاز از خوزستان به دهلران بطول 120 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن در حوزه استان ایلام و 40 کیلومتر نیز در استان خوزستان است.

وی افزود: 80 درصد عملیات اجرایی خط انتقال گاز به دهلران و آبدانان در دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید انجام شده و اینک عملیات تست خط انتقال گاز به دهلران در مراحل پایانی است و بزودی با تزریق گاز مشعل های گاز خانگی در این شهرستان مرزی روشن می شود.

مروارید گفت: برای گاز رسانی به شهرستان های دهلران و آبدانان اعتباری بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده و با اتصال دو شهرستان به خط انتقال گاز 98 درصد جمعیت شهری و 65 درصد جمعیت روستایی استان ایلام از نعمت گاز خانگی برخوردار می شوند.

وی از پیگیری ها و تلاش های فرماندار دهلران در جهت تسریع در عملیات گاز رسانی به این شهرستان تقدیر کرد.

فرماندار دهلران نیز در حاشیه این بازدید اعلام کرد: 310 میلیارد ریال برای اجرای شبکه گاز شهری در این شهرستان هزینه می شود.

امید علی سبزی گفت: به همت دولت تدبیر و امید، تلاش و پیگیری های استاندار ایلام و نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی بیش از 80 درصد عملیات خط انتقال گاز رسانی به این شهرستان در دولت یازدهم اجرایی شد.

وی افزود: شبکه گاز شهری دهلران هم اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از 110 کیلومتر شبکه گاز شهری، 105 کیلومتر انجام و از چهار هزار علمک گاز شهری نیز تاکنون سه هزار و 800 علمک نصب شده است.

فرماندار دهلران اظهار کرد: عملیات اجرایی 15 کیلومتر شبکه گاز شهری موسیان و عملیات اجرایی علمک گذاری در شهر موسیان نیز به پایان رسیده است.

سبزی با اشاره به کلنگ زنی گاز رسانی به 32 روستای شهرستان در بهمن ماه سال گذشته افزود: عملیات اجرایی گاز رسانی به این روستاها نیز از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: برای این روستاها بیش از 201 کیلومتر شبکه احداث شده و بیش از 80 کیلومتر نیز خط تغذیه ایجاد و راه اندازی می شود.

فرماندار دهلران ادامه داد: در این روستاها بیش از 2 هزار و 400 علمک نصب می شود و در مجموع برای گازرسانی به این روستا ها اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال هزینه خواهد شد که در صورت بهره برداری بیش از 2 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز خانگی برخوردار می شوند.

سبزی خاطر نشان کرد: در مجموع برای شبکه گاز شهری در دهلران و روستاهای تابعه اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال هزینه می شود.

وی یادآور شد: برای شبکه گاز شهری میمه نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه می شود که در این شهر نیز 500 علمک گاز نصب خواهد شد و هم اکنون این طرح از پیشرفت 43 درصدی برخوردار است.

فرماندار دهلران در پایان از تلاش ها، پیگیری ها و رایزنی های استاندار ایلام برای شتاب بخشی در عملیات گاز رسانی به این شهرستان تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار