نگاهی به آگهیهای روزنامه خراسان؛
تبلیغاتی که نه نسبتی با محتوا دارد و نه تولید ملی
حل دوگانه آرمان و ارزش از یک سو و تبلیغات از سوی دیگر ساده نیست، اما امکانپذیر است.
به گزارش تابناک خراسان رضوی، رسانهها نقش موثری در شکلدهی به رفتار اجتماعی - به ویژه در جوانان - دارند و برای نیل به این هدف، باید محتوای هماهنگی داشته باشند.
البته باید مشکلات اقتصادی رسانهها را هم در نظر داشت، ولی به هر حال میتوان با تدابیری مانع بروز دوگانگی در محتوای رسانه و در نتیجه کاهش تاثیرگذاری بر مخاطب شد.
برای نمونه، روزنامه خراسان، 5 خرداد از «جولان غول تجمل در مراسم عروسی» گفت:
در قسمتی از مطلب فوق آمده است : « در ادامه به یکی از آرایشگاههای مردانه در الهیه تهران میروم و قیمت و بسته خدماتی را که به دامادها ارائه میدهند میگیرم....با قیمتهای بالا برای یک شب داماد شدن باید بین 900 هزار تا یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت کنی... »
این روزنامه وزین همچنین در همین روز از نشریه های زرد با عنوان «زردهای لوکس جذاب» نوشت:
یا 26 خرداد درباره «عملی که زیبا نیست» هشدار داد:
و امروز - دوم تیرماه - چنین تبلیغاتی ( ابرو و صورت دستکاری شده و زلف افشان خاص اتوکشیده !...) را منتشر کرده است که به نظر میرسد لااقل با ارزشهای به شایستگی مطرح شده در همین روزنامه همخوان نباشد!

البته طی چند ماه اخیر از این جنس تبلیغات موارد دیگری هم در این روزنامه وزین باز هم منتشر شده که در خور تأمل و ظریفبینی بیشتر است؛ که گاه با ارزشهای اسلامی و ایرانی سازگار نیست.
لازم به ذکر است به نظر می رسد صنعت تبلیغات در رسانه ها نیز نیازمند استراتژی هدفمند و منطبق با ارزشهای اسلامی و سبک زندگی متناسب بوده و میطلبد تا پیوست فرهنگی درخور داشته باشند تا منجر به ترویج مصرفگرایی و سبک زندگی فرنگی و مقولاتی مانند تبلیغ تجملگرایی و رفاه زدگی و تن پروری و غیرمولد بودن و مواردی از این دست نباشیم که البته روزنامه خراسان در بسیاری از زمینه ها ملاحظاتی داشته و دارد.