دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان اینکه شورا باید در برابر استخدام‌های فامیلی پاسخگو باشد، گفت:‌ نمایندگان فعلی مجلس دست از تبلیغات زود‌هنگام بردارند.
کد خبر: ۳۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حبیب کوهی صبح امروز در نشست اعضای جبهه ایستادگی و برخی از فعالان احزاب، گروه‌ها در اردبیل اظهار داشت: مردم ما امروز با دغدغه‌ها و نگرانی‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی و شرایط سخت معیشتی روبه‌رو هستند به همین منظور در چنین شرایطی نمایندگان به جای تظاهر به حل مشکلات مردم باید به معنای واقعی در عرصه قانونگذاری و تصمیم‌گیری ورود پیدا کرده و از حرکت‌های تبلیغاتی و نمایشی انتخاباتی پرهیز کنند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل ضرورت ورود اصحاب رسانه را به ارزیابی عملکرد نمایندگان و به چالش کشیدن آنها را یادآور شد و گفت: اگر تعدادی از نمایندگان استان به همین وضعیت بی‌کفایتی در انجام مسئولیت‌شان ادامه دهند قطعاً افشاگری کرده و بسیاری از حقایق را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

کوهی بحث استانی شدن انتخابات را دارای مزایا و معایب اعلام کرد و یادآور شد: قطعاً در استانی شدن انتخابات ورود احزاب و گروه‌های سیاسی آن هم به شکل کار‌آمد نمود پیدا کرده است، هر چند که برخی‌ ناکار‌آمدی احزاب امروز بلایی را به مردم و کشور ما وارد کرده که جبران آن سخت است.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل بیان کرد: ناکار‌آمدی احزاب و آشفتگی فعالیت خانه احزاب که یک ماه است فعالان آن قادر به تدوین آیین‌نامه نیستند سبب شده تا در انتخابات عده‌ای ورود پیدا کنند که حتی شأ‌ن و جایگاه‌شان در حد یک نماینده شورا نیست چه برسد به حضور در مجلس.

کوهی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از نمایندگان منطبق بر چشم‌انداز 1404 سند توسعه‌یافتگی استان اردبیل را ترسیم نکرده‌اند و در این زمینه ناکار‌آمدی آنها معلوم و مشخص است، ادامه داد: کدام مسئول را سراغ داریم که به خاطر عملکرد ضعیف‌اش استعفاء داده باشد و یا از مسئولیت خود کنار برود در حالی که در استان اردبیل مدیرکلی را سراغ داریم که هیچ کس به خاطر ترس و واهمه توان جابه‌جایی وی را ندارد.

وی یادآور شد:‌ ما به نمایندگانی نیازمندیم که در شأن این ملت تصمیم‌گیری کنند و برنامه‌محور باشند نه اینکه تنها به شعار بسنده کرده و سخنان فریبنده بگویند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل ضرورت ارتقای وزن مجلس را با حضور نیروهای متخصص و توانمند یادآور شد و افزود: به دلیل ضعف احزاب و رسانه‌ها اغلب منتخبان مجلس و شوراها افرادی ناتوان، ضعیف و غیر‌متخصص هستند به طوری که تصمیم‌گیری‌های آنها نیز به درد مردم و جامعه نمی‌خورد.

کوهی با انتقاد از احزاب و گروهای سیاسی در سال‌های اخیر که گاه یک شبه شکل گرفته و یک شبه نیز فعالیت‌شان رو به خاموشی گذاشته است، عنوان کرد:‌ کدام حزب و جریان سیاسی در یک برنامه‌ریزی مدون و دراز مدت سعی کرده است تا نیروها و نخبگانی را تربیت کند تا آماده حضور در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها باشد.

وی گفت: جریان منتصب به اصولگرایان با انتخاب احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته فضایی را فراهم کرده‌اند تا بی‌اعتمادی به دولت احمدی‌نژاد که اختلاس‌ها و فساد مالی در آن نمایان شد این بار جریان مخالف رأی بیاورد و امروز اصلاح‌طلبان در این میدان جولان داده و اهداف خود را به پیش ببرند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل ضرورت شکل‌گیری دولت و مجلس مقتدر، نقد‌پذیر و جریان‌ساز را یادآور شد و بیان کرد: شرم‌آور است که یک نماینده مجلس شأن خود را به حدی پایین بیاورد که با گرفتن 10 میلیون تومان رشوه بخواهد به مردم و جریان منتصب به آن پشت پا بزند.

کوهی دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری را از ناکار‌آمدی برخی از نمایندگان و ضعف مدیریت‌ها بیان کرد و گفت: اگر امروز مشکلی در کشور وجود دارد مشکل داخلی است و نباید آن را در سایر فضاها جست‌و جو کرد.

وی با انتقاد از تعدادی از اعضای شورا که به استخدام فامیلی روی آورده و اسباب بی‌توجهی به توان و تخصصی نیروهای مجرب را فراهم کرده‌اند، افزود: امروز نیز همین افراد به دنبال انتخاب شهرداری هستند تا با فشار و تهدید خواسته‌های خود را عملی کنند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با اعلام اینکه مردم اردبیل به ویژه احزاب، گروه‌ها و نخبگان هیچ یک از عملکرد نمایندگان استان راضی نیستند، ادامه داد: به جای بازی با کلمات و واژه‌ها باید ضعف آشکار انتخاب نمایندگان شایسته برطرف شود تا بهترین نیروها و متخصص‌ترین افراد به مانند سایر استان‌ها به مجلس و پارلمان محلی راه یافته و دلسوزانه در خدمت این ملت باشند.

کوهی یادآور شد: اگر می‌خواهیم کارنامه نماینده‌ای را نیز به چالش بکشیم در قدم اول با گذاشتن شرط و شروط ما را از برپایی مناظره منع می‌کند ولی در تلاش هستیم در نیمه دوم سال به هر قیمتی شده عملکرد نمایندگان را به نقد گذاشته و ضعف‌ها و کاستی‌ها و نارسایی‌های آنها را به مردم شفاف و روشن بیان کنیم.

وی سال سرنوشت‌ساز و حساس را در عرصه انتخابات و همچنین انتخاب شهردار برای اردبیل یادآور شد و ادامه داد: نماینده پارلمان محلی که با پر‌رویی تمام مصاحبه کرده و به ملت دهن‌کجی می‌کند و با احساسات آنها بازی می‌کند بهتر است بداند که اگر نگرانی نیز وجود دارد نگرانی از بابت نمایندگان کم توان در شوراست که فقط به فکر منافع خود هستند و به رغم داشتن اختیار و مسئولیت هیچ گامی را برای برداشتن موانع توسعه شهری بر نمی‌دارند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان دو مطلب که نمایندگان فعلی دست از تبلیغات زود‌هنگام بردارند و در مراسم‌های مختلف به فکر تبلیغات و سوء استفاده از فضا نباشند.

کوهی با انتقاد از صدا و سیما که به یک رسانه بی‌خاصیت در استان اردبیل تبدیل شده و حتی با تعطیل کردن «دوربین پرسشگر» خود جلوی نقادی و باب انتقاد را گرفته است، بیان کرد: تا زمانی که خود مردم در صحنه نبوده و احزاب و گروه‌ها و رسانه‌ها نیز کارکرد صحیحی نداشته باشند عده‌ای سعی می‌کنند از فرصت‌های پیش‌ آمده به نفع خود سوء استفاده کرده و هرگونه که دلشان می‌خواهد با مردم رفتار کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار