معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از سرمایه گذاری 26 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 05 June 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از سرمایه گذاری 26 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام
؛شاپور پولادی با بیان اینکه این سرمایه گذاری در نوع خود بی نظیر است، افزود: در یکی دو سال آینده مردم استان بویژه شهرستان های ایلام، مهران و دهلران تاثیرات آن را در بخش افزایش درآمد و اشتغال می بینند.

وی اظهار کرد: از این میزان سرمایه گذاری شش میلیارد ریال در بخش کشاورزی و در حوزه شبکه آبیاری نوین در دست اقدام است و 20 میلیارد ریال آن نیز پروژه های در دست اجرای وزارت نیرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مهمترین پروژه ها تامین آب کشاورزی 2 هزار 800 هکتار از اراضی دشت صالح آباد و سه هزار و 600 هکتار از اراضی دشت های منطقه مهران پایین دست سد کنجانچم است که یکی از پروژ های کلان در سطح کشور بشمار می رود و بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده فاز اول آن در سال 97 به بهره برداری می رسد.

پولادی یادآور شد: در مجموع از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام اجرای سیستم آبیاری نوین در 56 هزار هکتار از اراضی دشت های مناطق دهلران، مهران و بخشی از اراضی واقع در سایر پروژه های ایستگاه پمپاژ در هلیلان و سیروان توسط وزارت کشاورزی و موسسه نصر در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای سد کنجانچم مهران تاکید کرد: این سد با ظرفیت حدود 85 میلیون مترمکعب بر اساس برنامه زمان بندی وزارت نیرو تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: این پروژه ها از نظر اعتباری مشکلی ندارند و تمام صورت وضعیت های پیمانکاران و مطالبات آنها پرداخت شده و امیدواریم در زمان بندی مشخص شده به بهره برداری برسند.

شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار