به مناسبت روز جهاني زمين پاك اساتيد و دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد آبدانان صبح جمعه در اقدامي خودجوش منطقه جنگلي ميان وار را از وجود زباله و پسماندها پاك كردند.
کد خبر: ۲۱۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 22 April 2016

به مناسبت روز جهاني زمين پاك اساتيد و دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد آبدانان صبح جمعه در اقدامي خودجوش منطقه جنگلي ميان وار را از وجود زباله و پسماندها پاك كردند.


به گزارش تابناک ایلام؛يكي از اساتيد دانشگاه پيام نور آبدانان گفت: اين كار به منظور ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست و تشويق مردم به رعايت نظافت و عدم ريختن زباله در هنگام حضور در طبيعت انجام شد.
اسماعيل سبزواري عرصه هاي جنگلي را سرمايه ملي دانست و اظهار كرد: دانشجويان، اساتيد و مدرسان اين دانشگاه با احساس مسئوليت در پاسداري از منابع طبيعي و توسعه كيفي جنگل زارها با استفاده از امكانات شخصي به مدت يك روز فضا و عرصه جنگلي منطقه ميان وار را پاكسازي كردند.
وي افزود: در اين كار جمعي مقدار 2 تن زباله هاي خطرناك و همچنين مواد زايد منطقه تفريحي و جنگلي ميان وار را جمع آوري و با رعايت موازين بهداشتي و زيست محيطي در محلي مناسب دفن كردند.
سبزواري حراست از منابع طبيعي و عرصه هاي جنگلي را يكي از رسالت هاي مراكز علمي و دانشگاهي دانست و تاكيد كرد: اگر عموم مردم با شركت در كارگاه هاي آموزشي با بركات ماندگار جنگل آشنا شوند هيچگاه نسبت به تخريب و آلوده كردن اين مواهب خدادادي اقدام نخواهند كرد.
اين استاد دانشگاه يادآور شد: قصد داريم به منظور نجات درحتان زيباي بلوط و بنه مناطق جنگلي اين شهرستان هر ماه يك بار با همكاري دانشجويان و ساير اقشار علاقه مند نسبت به پاكسازي محيط زيست و جمع آوري زباله هاي رها شده از سوي طبيعت گردان و گردشگران، اقدام كنيم.
منطقه وسيع، مفرح، سرسبز و با نشاط ميان وار با 45 هزار هكتار مساحت در 35 كيلومتري شمال غرب آبدانان قرار دارد و در ايام مختلف به ويژه روزهاي تعطيل پذيراي صدها خانوار از شهرستان هاي آبدانان، دهلران و ملكشاهي است.
شهرستان آبدانان با 55 هار نفر جمعيت در 170 كيلومتري جنوب ايلام داراي 152 هزار هكتار عرصه جنگلي است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار