جاده ارتباطی سیروان، از پرحادثه‌ترین راه های ارتباطی استان ایلام است؛ جاده‌ ای که درپیچ و خم وعده های مسئولان مانده و همچنان در کمین مسافران است.
کد خبر: ۱۸۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 20 February 2016
جاده ارتباطی سیروان، از پرحادثه‌ترین راه های ارتباطی استان ایلام است؛ جاده‌ ای که درپیچ و خم وعده های مسئولان مانده و همچنان در کمین مسافران است.


به گزارش تابناک ایلام, سه سال از ارتقاء سیروان به شهرستان می‌گذرد، اما دست و پنجه نرم کردن این شهرستان با مشکلات پیش‌رو یکی از معضلاتی است که همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

شهرستان سیروان به‌دلیل مناطق گردشگری و بکر طبیعی و همچنین محصولات متنوع کشاورزی و باغی هر ساله شاهد ورود مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان و حتی کشور است.

جاده های این شهرستان از پرحادثه خیز ترین  تاکنون شاهد بروز تصادفات ناگوار و مرگبار فراوانی بوده که در نهایت به جاده مرگ شهرت پیدا کرده است، جاده ای که همچنان در کمین مسافران است.

اهالی این شهرستان چند سالی است که شاهد کلنگ های بر زمین زده شده در این جاده ها هستند و به امید اینکه قول‌های مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای تعریض و رفع نقاط پرحادثه این جاده مرگ محقق می شود، روزگار سپری می‌کنند.

 مردم این شهرستان به امید رفع مشکلات پیش‌رو و قول‌های رنگین مسئولان و نمایندگان مجلس در صف انتظار نشسته و هر روز با وعده‌های یکی از مسئولان به آینده درخشان این جاده دلخوش می‌شوند، اما طولی نمی‌کشد که وعده‌ها سرخرمن هم در صف فراموشی پیگیری مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

گذشته سیاه جاده سیروان به‌خوبی گویای این امر است که تاکنون چندین نفر را به کام مرگ کشانده و چند نفر از مرگ رهایی پیدا کردند، آمار تلفات این جاده در طول سال گواه این مطلب است.

با وجود اینکه مسئولان به روشنی در جریان عاقبت تلخ این جاده بوده و شاهد خوبی برای عاقبت جاده مرگبار و بی‌حامی سیروان هستند، اما قول‌ها و مصاحبه‌هایی که آنها در این خصوص داده اند نه ‌تنها عملی نشده اگر هم مصاحبه‌ها و وعده‌های سرخرمن را بنویسیم مثنوی ده‌من می‌شود.

وعده های مسئولان اجرایی نشده است

یک از رانندگان در خصوص وضعیت جاده سیروان گفت: این جاده اصلا وضعیت مناسبی نداشته و مسئولان بارها وعده تعریض و ایمن سازی آن را داده اند ولی متاسفانه وعده های آنها تا به امروز اجرایی نشده است.

وی اظهار کرد: در حال حاظر واریانت های چشمه چاهی و ورمیان و همچنین تعریض جاده سیروان از سرتنگ تا لومار که مدتی است آغاز شده ولی عملیات اجرایی آنها سرعتی لاک پشتی دارد.

این راننده افزود: واریانت نیمه کاره سفید خانی و تعریض جاده لومار نه تنها کمکی به رانندگان و مسافران این جاده نکرده بلکه مشکلی به مشکلات آنها افزوده است.

وی تاکید کرد: برای رفاه حال رانندگان و مردم بهتر است مسئولان هر چه سریعتر به وعده های خود عمل کرده و این پروژه ها را به اتمام برسانند.

این راننده خاطرنشان کرد: مسئولان بارها از اتمام این پروژه ها وعده داده اند ولی هر بار شاهد تغییر زمان اتمام پروژه و  موکول کردن آنها به زمان دیگر بوده ایم و این توهینی به مردم محروم این شهرستان است.

این راننده تصریح کرد: گذشته این جاده پرتردد و در عین حال مرگبار ثابت کرد که موضوع رسیدگی به مشکلات سیروان دستخوش فراموشی و یا کم‌کاری و کم‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.

مسئولان به فکر جان مردم باشند

وضعیت نامناسب جاده سیروان حتی صدای امام جمعه سیروان را درآورده بطوریکه حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد:  مسئولان استان و شهرستان به فکر جان مردم باشند و این جاده باریک لومار که چند مدتی است که برای تعریض آن به حالت پله ای درآمده را هر چه سریعتر درست کنند.

وی با بیان اینکه درصورت نداشتن اعتبار چرا عملیات اجرای آن شروع شده و الان نصف و نیمه رها شده است، تاکید کرد: مسئولان که اظهار می کردند با اجرای برجام پول های سرازیر می شود، حداقل این جاده را به حالت اولیه خود باز گردانند که باعث تصادف و از بین رفتن جان مسافران نشود.

امام جمعه سیروان خواستاراتمام پروژه تعریض جاده لومار و واریانت سفیدخانی شد.

بسیاری از افراد درباره جاده مرگ گفتند و نوشتند، برخی آن را جاده مرگ و شهرستان محروم سیروان نامیدند و برخی دیگر به‌راحتی از رسیدگی به آن سر باز زدند اما اهالی سیروان هنوز هم منتظر قول‌های مسئولان هستند، حتی آن‌هایی که هر چند مدت یکبار کلنگی بر زمین یا قیچی بر روبان افتتاح می‌زدند تا شاید اقدامات موثری از سوی مسئولان برای جاده مرگبار سیروان انجام شود./م




منبع:سیروان نوین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار