نایب رییس اول مجلس گفت:
لایحه مناطق آزاد تجاری جدید را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادیم و نظر کمیسیون در رابطه با این کمیسیون هر چه باشد ما ان را در صحن مورد بررسی قرار می دهیم.
کد خبر: ۱۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نایب رییس اول مجلس گفت: لایحه مناطق آزاد تجاری جدید را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادیم و نظر کمیسیون در رابطه با این کمیسیون هر چه باشد ما ان را در صحن مورد بررسی قرار می دهیم.

خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، گزارش داد: منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل در مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز دوشنبه 7 دی در تذکری و با اشاره به لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی اردبیل و مهران گفت: طبق ماده 171 ایین نامه داخلی مجلس این لایحه نیازمند دوسوم آرای نمایندگان حاضر در جلسه علنی باشد که با نصف +1 نمایندگان رای آورد.

اسدپور گفت: نمایندگان ازحوزه های مختلف خدمت شما رسیدند اعتراضات نسبت به تضییع حقوق مردم مهران اردبیل ایلام به اطلاعتان رساندند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان خواستار اتخاذ تصمیم قاطع از سوی هیئت رییسه در این مورد بودند گفت: آقای لاریجانی شما قول دادید این موضوع را در هیئت رییسه بررسی کنید و نتیجه را اعلام کنید.

وی اضافه کرد: ما امروز منتظریم که شما نتیجه بررسی خود را اعلام کنید.

ابوترابی فرد نایب رییس دوم مجلس در این رابطه گفت: این موضوع در هیئت رییسه مطرح شد، اولاً تصمیمی که آقای باهنر اتخاذ کرده بودند در چارچوب آینن نامه و برنامه پنجم توسعه مورد تایید هیئت رییسه قرار گرفت.

ابوترابی فرد یادآور شد: ثانیاً با توجه به اینکه دولت در ارتباط با شکل گیری مناطق آزاد در بعضی از نقاط کشور در چارچوب قانون لوایحی را به مجلس ارایه کرد و اخیراً هم لایحه ای را برای ایجاد مناطق آزاد سیستان و بانه ارایه کرد لذا تصمیم هیئت رییسه این است که این لایحه نیز طبق آیین نامه داخلی به کمیسیون ارجاع شود که امروز این لایحه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادیم.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: لوایح گذشته نیز که ارایه شده بود در بررسی این لایحه قابل بررسی است و کمیسیون می تواند در هنگام بررسی این لایحه لوایح قبلی را نیز مورد بررسی قرار دهد و به هر تصمیمی که کمیسیون رسید مصوبه کمیسیون در مجلس بررسی می شود.

نایب رییس اول مجلس گفت: بعضی موارد نیز بود که در لوایح دولت ارایه نشده بود و در کمیسیون پیشنهادات نمایندگان بررسی و طرحی را تهیه کنند و در صورت تایید این طرح در مجلس طرح مذکور به کمیسیون اقتصادی ارایه می شود و از آنها می خواهیم سریعتر بررسی کنند و به مجلس ارایه دهند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار