معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت:
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در ایلام در مقایسه با دور گذشته 98 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۵۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 26 December 2015
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در ایلام در مقایسه با دور گذشته 98 درصد رشد داشته است.

به گزارش تابناک ایلام،حسین کلانتری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به اهمیت رسانه‌ها و ارزشی که برای این حوزه قائلم قبل از اعلام گزارش رسمی به مرکز و رئیس خودم در استان (استاندار ایلام) نشستی را برای اصحاب رسانه برگزار کردم تا در ارتباط با انتخابات گزارش عملکرد دهم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: اعتماد و احترام به اصحاب رسانه و انتظار متقابل از رسانه‌ها در استان ایلام و در حوزه سیاسی وجود دارد که خوشبختانه تا این زمان این موضوع رعایت شده است.

وی ادامه داد: قطعا رسانه‌ها و مجموعه حاضر در این نشست محرم اسرار نظام و یکی از ارکان رکین مردم‌سالاری بوده و خوشبختانه در استان ایلام سایت‌ها و رسانه‌ها و اصحاب قلم خبرنگارانی خوشنام و پرتلاش هستند و طبیعی است که در مواردی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد و این مهم یعنی تفاوت‌ها در ذات انسان وجود دارد و هیچ ایراد و اشکالی نیست.

این مسئول اضافه کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران آمده که کشور باید با اتکای با آرای عمومی مردم اداره شود و از راه انتخابات رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... انتخاب و برگزیده شوند. پس جایگاه انتخابات در نظام مردم‌سالار دینی کاملاً برجسته و رفیع است و به جرأت می‌توان گفت در دنیا کمتر کشوری وجود دارد که اینگونه به این مقوله باور و اعتقاد داشته باشد.

کلانتری تصریح کرد: پشتوانه این موضوع آیات الهی بوده و مشورت‌ها و انتخاب‌ها از جایگاه معنوی و دینی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: کاری که در حوزه انتخابات استان ایلام شکل گرفته با مدیریت استاندار ایلام و ستاد انتخابات استان ایلام بوده است.

وی ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و رؤسای کمیته‌های ششگانه انتخابات و ... دست به دست هم داده‌اند تا انتخابات پیش رو از شرایط ویژه و خاصی برخوردار شود.

این مسئول اضافه کرد: کار نام‌نویسی و جمع‌بندی تا ساعت یک بامداد امروز به طول انجامید و در نخستین فرصت برای اطلاع‌رسانی به مردم عزیز استان ایلام با اصحاب رسانه ارتباط‌گیری شد.

کلانتری تصریح کرد: در مجلس خبرگان رهبری در مجموع 14 نفر در استان ایلام برای کسب یک کرسی نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد چهار نفر سنشان زیر 30 سال، دو نفر بین 36 تا 40 سال، دو نفر بین 40 تا 51 سال، چهار نفر بین 51 تا 55 سال و دو نفر هم 56 تا 60 سال هستند و جوان‌ترین آن 26 سال و مسن‌ترین نیز 58 سال سن دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: اگر آمار نام‌نویسی‌کنندگان خبرگان رهبری را با تعداد کرسی‌های مجلس خبرگان رهبری مقایسه کنیم، برای کسب 88 کرسی 801 نفر نام‌نویسی کرده‌اند و در استان ایلام برای یک کرسی 14 نفر نام‌نویسی کرده که 56 درصد رشد نشان می‌دهد و 50 درصد داوطلبین مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام بومی استان هستند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه ایلام کل داوطلبان شرکت‌کننده 81 نفر هستند که 77 نفر آنان مرد و چهار نفر زن هستند. از این تعداد شرکت‌کننده هشت نفر مدرک تحصیلی لیسانس دارند و این افراد عضو خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران هستند.

این مسئول اضافه کرد: 64 نفر از ثبت‌نام کنندگان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده‌اند و 9 نفر نیز در مقطع دکترا هستند. 13 نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی افراد بین 30 تا 35 سال، 13 نفر بین 36 تا 40 سال، 20 نفر بین 41 تا 45 سال، 15 نفر بین 46 تا 50 سال و 12 نفر نیز بین 51 تا 55 سال سن هستند.

کلانتری تصریح کرد: هفت نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی 56 تا 60 سال سن دارند و یک نفر نیز بالای 60 سال سن دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: در حوزه انتخابیه دهلران نیز 27 نفر نام‌نویسی کردند که 24 نفر آنان مرد و سه نفر خانم هستند و از حیث تحصیلات دو نفر لیسانس، 19 نفر فوق لیسانس و 6 نفر در مقطع تحصیلی دکترا دانش آموخته شده‌اند.

وی ادامه داد: برای سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان ایلام در مجموع 108 نفر نام‌نویسی کرده که 101 نفر آقا و هفت نفر زن، 10 نفر لیسانس، 83 نفر فوق لیسانس و 15 نفر دکترا هستند.

این مسئول اضافه کرد: تعداد داوطلبین ایلام در این دوره در مقایسه با دور گذشته بیشتر شده به طوریکه در دوره گذشته در ایلام 41 نفر نامزد انتخابات مجلس شده‌اند و اکنون 81 نفر نامزد شده که 98 درصد رشد نشان می‌دهد.

کلانتری تصریح کرد: در حوزه انتخابیه دهلران نیز در دور گذشته 17 نفر نامزد انتخابات مجلس شدند و در این دوره این تعداد به 27 نفر رسید که 59 درصد رشد نشان می‌دهد./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار