رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:
180 تن از پزشکان و کادر درمانی این جمعیت در مسیر تردد زائران از مرز مهران تا شهر نجف اشرف مستقر شده اند.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 27 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: 180 تن از پزشکان و کادر درمانی این جمعیت در مسیر تردد زائران از مرز مهران تا شهر نجف اشرف مستقر شده اند.
امیرحسین ضیایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت بهداشت و درمان در عراق و امداد در داخل خاک ایران اسلامی بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است.
وی افزود: تمهیدهای زیادی در طول ماه های اخیر برای خدمات رسانی به زائران در طول مسیرهای تعیین شده به شهرهای مذهبی عراق اندیشیده شده و کار درمانی این جمعیت به این مسیرها اعزام شده اند به طوریکه تنها در مسیر مهران تا شهر نجف اشرف 180 پزشک و کادر درمانی استقرار پیدا کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام 80 تن دارو برای تامین داروی مورد نیاز بیماران احتمالی در مسیرهای منتهی به شهرهای مذهبی عراق خبر داد و یادآور شد: چهار درمانگاه در شهرهای نجف و کربلا از سوی این جمعیت دایر شده است.
ضیایی ادامه داد: کادر درمانی اعزامی هلال احمر شامل 80 نفر برای استقرار در درمانگاه های این جمعیت در نجف و کربلا و 155 نفر نیز برای استقرار در پایگاه های ارائه خدمات درمانی بین راهی وارد نجف شده اند.
وی از مراجعه روزانه بیش از یک هزار و 500 نفر با مراکز هلال احمر برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی و اسکان خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: 70 اکیپ نیز هم اکنون در نقاط مرزی و در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه فعالیت می کنند و در مسیرهای این سه مرز تا دیوانیه عراق نیز پایگاه ها و درمانگاه های جمعیت هلال احمر مشغول ارائه خدمت به زائران اربعین هستند.
ضیایی تاکید کرد: سه فروند بالگرد هم اکنون در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه حضور دارند و 2 فروند دیگر نیز در حالت آماده هستند تا در صورت لزوم از توان آنها برای امداد رسانی احتمالی استفاده شود.
وی اسکان اضطراری زائران را از دیگر مسئولیت های این جمعیت عنوان کرد و افزود: بیش از 2 هزار چادر و 25 هزار پتو تاکنون در اختیار کمیته اسکان ستاد اربعین قرار گرفته ضمن اینکه این جمعیت باید آمادگی خود را برای خدمات رسانی به سایر نقاط کشور در صورت بروز حوادث غیر مترقبه حفظ کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام صبح امروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه شهدا وارد این استان شدند.
بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در جاده ارتباطی ایلام - مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت است.
همچنین وزیر بهداشت در این سفر در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون های پر تردد ورود و خروج زوار عتبات عالیات بشمار می رود به طوریکه در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار