اجتماعی
آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شیوع بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها وجود دارد. با توجه به اینکه ازدحام جمعیت در مرز مهران بیشتر است در این سفر، وضعیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی ارزیابی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 26 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در بدو ورود به استان ایلام در فرودگاه شهدا در جمع خبرنگاران افزود: تمهیدهای لازم از طریق دانشگاه های علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زوار اربعین در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: از طریق بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی، اطلاع رسانی های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: اکیپ های مختلفی در مسیرهای مختلف منتهی به مرزها مستقر شده است و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شیوع بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها وجود دارد.
دکتر هاشمی افزود: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت در مرز مهران بیشتر است در این سفر، وضعیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی ارزیابی خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقبال استاندار ایلام و معاونان وی از طریق فرودگاه شهدای شهر ایلام وارد استان شد.
بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در مسیر ایلام مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت است.
همچنین وزیر بهداشت در این سفر در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار خواهد گرفت.
 مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون های پر تردد ورود و خروج زوار عتبات عالیات بشمار می رود بطوریکه در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند. /پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار