مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مرزی استان ایلام گفت: از ابتدای محرم امسال تاکنون(45 روز) بیش از 250 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند.
کد خبر: ۱۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 18 November 2015
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مرزی استان ایلام گفت: از ابتدای محرم امسال تاکنون(45 روز) بیش از 250 هزار زائر از پایانه مرزی مهران تردد کردند.
به گزارش تابناک ایلام،مهرداد جهانی بااعلام این خبراظهارکرد: براساس این آمار روزانه بین سه تا پنج هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند که هر چه به آیین اربعین نزدیکتر می شویم حجم تردد بصورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران افزود: افزایش گیت ها، تکمیل طرح روشنایی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرز، نصب تعدادی آب سرد کن، جانمایی و ساخت 200 چشمه سرویس بهداشتی جدید، تجهیز و تکمیل مساجد بین راهی و اصلاح سیستم آبرسانی امکان تردد روزانه تا 170 هزار نفر در پایانه مرزی مهران را فراهم کرده که این میزان سال گذشته تنها 12 هزار نفر بود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام ادامه داد: هم اکنون تمامی 96 گیت (ایستگاه گذرنامه) ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران فعال شده و آماده خدمات دهی به زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی است.
جهانی یادآور شد: بر اساس تجربه ای که از سال های قبل داریم، تمهیداتی برای کنترل ترافیک جاده های اصلی استان ایلام منتهی به مرز بین المللی مهران و خدمت به مسافران انجام شده و در این زمینه تمام دستگاه های مرتبط همکاری مطلوبی داشته و پای کار هستند.
وی اضافه کرد: بر اثر وقوع بارندگی های شب گذشته بخشی از کوه در محدوده تونل راه کربلا (جاده ایلام - مهران) ریزش کرده که با تلاش های صورت گرفته و با همکاری عوامل راهد اری و پلیس راه این مسیر بزودی بازگشایی می شود ولی اکنون تردد خودروها از مسیر فرعی در نظر گرفته شده در حال انجام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار