بسته ویژه خبرهای پلیسی "تابناک ایلام"
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۳۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 17 November 2015
به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
دراین بسته خبری می خوانیم:

سازماندهي 20 راهور محله براي طرح ترافيکي اربعين

رئيس پليس راه "ايلام" از سازماندهي 20 راهور محله در روستاهاي مسير تردد زائران حسيني براي همکاري با پليس در اجراي طرح ترافيکي اربعين خبر داد.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:کارگاه آموزشي ويژه راهوران محله با حضور 20 دهيار بمنظور همراهي با پليس در ايام اربعين برگزار شده است.

وي ادامه داد: پليس راه با برنامه ريزي و هماهنگي انجام شده قصد دارد از توان و ظرفيت راهوران محله اين روستا ها و امکانات دهياري ها در ارائه خدمات ترافيکي و امداد رساني به زائران اربعين بهره برداري نمايد.

رئيس پليس راه ايلام خاطرنشان کرد:تعداد 15 الي 20 روستا در حاشيه راههاي مسير تردد زائران اربعين حسيني به سمت مرز مهران قرار دارند که همکاري اهالي اين روستا ها مي تواند در مواقع برروز حوادث از تلفات جاني جلوگيري کند.

سرهنگ ناصري گفت: در اين طرح راهوران محله که همان دهياران روستاها مي باشند با دريافت آموزش ها و تجهيزاتي مانند راکت شبرنگ و لباس فرم جهت ارائه خدماتي مانند، امداد رساني به در راه ماندگان، حضور درصحنه تصادفات و کمک به اعزام مصدومان، رفع نقاط حادثه ساز و خرابي راهها در حريم روستا، روانسازي ترافيک و ازدحام در مواقع انسداد محورها را ارائه خواهند کرد.

خرده فروشان اصلي مواد مخدر در ايوان دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان "ايوان" دراستان" ايلام" از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده وجرم خيز اين شهرستان خبرداد.

سرهنگ" شهرام اميريان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، درتشريح اين خبرگفت : دراجراي اين طرح تعداد 7 نفر از خرده فروشان حرفه اي مواد مخدر دستگيرومقدار قابل توجهي انواع مواد مخدر و قرص روان گردان ازآنها کشف وضبط گرديد.

سرهنگ اميريان اضافه کرد: دستگيرشده گان از خرده فروشان اصلي موادمخدروهمگي داراي سوابق کيفري بودند که درچهارعمليات موفق پليسي دستگيرشدند.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر برخورد قاطعانه با سوداگران مرگ گفت: خرده فروشان مواد مخدربايد در فرايند اعمال مجرمانه خود احساس امنيت نکنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان افزود:متاسفانه گرايش به مصرف مواد مخدر و تغيير از مواد مخدر سنتي به صنعتي و کاهش سن مصرف در بين جوانان ، خطر توسعه و فراگير شدن اين بلاي خانمان سوز را به يک حقيقت تلخ اجتماعي تبديل کرده است.

وي يادآور شد: ترويج آموزه هاي ديني، توسعه آموزش هاي همگاني، حساس کردن خانواده ها نسبت به اين آسيب خطرناک و هم افزايي جدي ميان نهادهاي متولي بهترين ابزارهاي جلوگيري از توسعه مواد مخدر است.

سرهنگ اميريان به خانواده ها توصيه کرد: مراقب جوانان خود باشند واز دوستانشان شناخت پيدا کنند زيرا يکي از دلايل روي آوردن جوانان به سمت وسوي مصرف مواد مخدرداشتن دوستان ناباب ومعتاد است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان در پايان ازشهروندان درخواست کرد که در اجراي اين طرحها پليس را با گزارش اخبار در زمينه تهيه ،توزيع وفروش مواد مخدر به تلفن 110 ياري نمايند.

سرهنگ اميريان درخاتمه گفت متهمين با تشکيل پرونده تحويل دادسرا گرديدند.

چرداول محلي نا امن براي معتادان و خرده فروشان مواد مخدر

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان چرداول در استان ايلام از اجراي طرح ارتقاءامنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "پرويز جعفري " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: ماموران اين فرماندهي طي چند روز گذشته در راستاي خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پرخطر در نقاط آلوده اقدام به پاكسازي اين مناطق كردند.

جاشين فرمانده انتظامي شهرستان چرداول افزود: در اجراي اين طرح تعداد 5نفر معتاد پر خطر ، 5نفر از فروشندگان مواد مخدر دستگيرو مقدارقابل توجهي مواد مخدر از نوع کشف گرديد

سرهنگ جعفري درخاتمه بيان داشت :متهمان باتشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

شماره تلفن120 آماده پاسخگويي به زائرين در اربعين حسيني

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از راه اندازي مرکز تلفن 120 پليس راهنمايي و رانندگي در استان ايلام و شهر مرزي مهران خبر داد.

سرهنگ "نوراله خادم "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ،با اعلام اين خبر افزود: مرکز تلفن 120 مربوط به دريافت گزارش حوادث ترافيگي در استان ايلام و شهر مرزي مهران آماده پاسخگويي به زائرين ابا عبد الله الحسين(ع) در اربعين حسيني است.

وي گفت: اين مرکز تلفن از ابتداي آذر ماه مصادف با 10 ماه صفر بصورت 24 ساعته آماده پاسخگويي به زائرين حسيني مي باشد.

سرهنگ "خادم "با اشاره به اينکه زائران در استان ايلام ميتوانند هر نوع ترافيک جاده اي و يا حوادث و سوانح احتمالي را با شماره تلفن 120 اطلاع دهند، افزود: تلفن هاي 110 فوريتهاي پليسي ،120حوادث رانندگي120 و 197 انتقادات و پيشنهادات پليس ايلام بصورت 24 ساعته آماده پاسخگويي به زائرين در ايام اربعين حسيني مي باشند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در پايان از زائريني که قصد خروج از مرز بين المللي مهران را دارند توصيه کرد ، با توجه به کوهستاني بودن محور هاي مواصلاتي استان ايلام حتما با صبر و حوصله رانندگي کنند و از هرگونه شتاب و عجله و همچنين ارتکاب تخلفاتي که منجر به حوادث ناگوار مي شود جدا پرهيز کنند.

زائران اربعين از سفر به شهرهاي نا امن عراق خودداري کنند

فرمانده انتظامي استان ايلام از زائران اربعين حسيني خواست با توجه به وجود نا امني ها در برخي شهرهاي عراق از تردد به اين شهرها خودداري کنند.

سردار "علي دولتي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: برنامه ريزي هاي لازم براي حضور ميليوني زائران حسيني در کنگره عظيم اربعين انجام شده است .

وي ادامه داد: اقدامات خوبي در پايانه مرزي مهران از جمله روشنايي مسير 11 کيلومتري پل زائر تا پايانه ، راه اندازي گيت هاي تردد در پايانه ، راه اندازي پارکينگ ، تأمين زير ساخت ها توسط ساير ارگانهاي ذيربط انجام شده و نيروي انتظامي نيز براي تأمين امنيت و آرامش زائران تدارک ويژه اي ديده است .

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به تقويت رده هاي مختلف انتظامي در شهر و پايانه مرزي مهران گفت: تعدد 300 نفر نيروي کمکي به پليس راهنمايي و رانندگي و 40 گشت خودرويي به پليس راه استان اختصاص يافته است .

اين مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به اينکه برخي نقاط و شهرهاي کشور عراق به علت وجود گروههاي تکفيري داعش نا امن است حضور زائران در اينگونه مناطق به صلاح نيست و بايد از اينگونه ترددها پرهيز شود.

وي با تأکيد مجدد بر همراه داشتن گذرنامه و ويزا براي شرکت در راهپيمايي عظيم اربعين گفت : مردم بايد نسبت به رعايت قوانين کشور عراق احتمام جدي داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار