استاندار ایلام:
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش ها امروز و فردا نیز در مناطق مختلف استان ادامه دارد بنابراین احتمال افزایش خسارت های مالی و جانی هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 29 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش ها امروز و فردا نیز در مناطق مختلف استان ادامه دارد بنابراین احتمال افزایش خسارت های مالی و جانی هم وجود دارد.

محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد بحران استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش های 48 ساعت گذشته جذب زمین شده اما در صورت ادامه، بارندگی بصورت روان آب در می آید و امکان تخریب ابنیه ها، پل ها و جاده ها هم متعاقبا افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه در صورت بی احتیاطی مردم آمار تلفات جانی نیز افزایش می یابد، از مردم استان ایلام خواست از ترددهای غیر ضرور در معابر سطح شهر بویژه در شهر ایلام خودداری کرده و در صورت امکان در مناطق بلند و مرتفع شهر مستقر شوند.
مروارید تاکید کرد: از شهروندان ایلامی درخواست می شود از هر گونه تردد با وسایل نقلیه در سطح شهر خودداری کنند تا ضمن پیشگیری از هر گونه تلفات جانی، در روند خدمات رسانی دستگاه های امدادرسان نیز اختلال ایجاد نشود.
استاندار ایلام گفت: در بارندگی 48 ساعت گذشته تاکنون 280 میلیمتر بارندگی در ایلام ثبت شده که در اثر این بارش ها پایه های مسیل اصلی سرپوشیده شهر ایلام تخریب و چندین حفره بزرگ در آن ایجاد شده است.
مروارید با بیان اینکه بدلیل کاهش بارندگی در 20 سال گذشته، بسیاری از مسیل های شهر ایلام توسط مردم تصرف و در آنها ساخت و ساز انجام شده است، افزود: منازل مسکونی کنار این مسیل ها در بارش های دو روز گذشته دچار آبگرفتگی شدند.
وی لودر، بیل مکانیکی و تانکرهای سیار آبرسان را از اصلی ترین نیازهای شهر ایلام اعلام کرد و ادامه داد: هنوز مساله اسکان بسیار ضروری نیست اما مساجد، مدارس و خوابگاه های دانشجویی با همکاری هلال احمر برای اسکان اضطراری مردم آماده سازی شده است.
استاندار ایلام یادآور شد: از ستاد مرکزی بحران کشور و ستاد استان های همدان و لرستان که بارندگی کمتری داشته اند درخواست کمک شده و امکانات و تجهیزات آنها در راه به استان ایلام است.
مروارید افزود: خوشبختانه در شهرستان های استان بجز ایوان و ملکشاهی و تا حدودی چرداول وضعیت دیگر شهرها عادی است و مشکلات در حد آبگرفتی معابر گزارش شده است.
بارش 230 میلی متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام امروز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل است، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شده و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده اند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار