بارش شدید باران که از بامداد چهارشنبه در مناطق مختلف استان ایلام آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، سبب جاری شدن روان آب های سطحی و آبگرفتگی معابر شهری شده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 28 October 2015
بارش شدید باران که از بامداد چهارشنبه در مناطق مختلف استان ایلام آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، سبب جاری شدن روان آب های سطحی و آبگرفتگی معابر شهری شده است.
به گزارش تابناک ایلام ، بارندگی شدید همراه با آذرخش از صبح امروز بخش های گسترده ای از استان ایلام را فرا گرفته است و در اثر این بارش ها، اکنون سطح خیابان های ایلام پوشیده از سیلاب و روان آب است و آب جاری در بیشتر کانال ها و جوی های شهر به درون خیابان ها و معابر شهری سرریز شده است.
حرکت خودروها و رفت و آمد مردم نیز در خیابان های شهر ایلام به کندی انجام می شود و بخش عمده ای از کوچه ها و خیابان های شهر نیز دچار آبگرفتگی شده اند.
همچنین در اثر بارندگی شدید، برخی جوی ها و آبروها بسته و آب با شدت زیاد بر روی خیابان ها و معابر شهر ایلام روان شده ضمن اینکه بارندگی و آب زیاد در برخی معابر باعث ورود اشغال و نخاله های درون کانال ها و جوی های شهر به سطح خیابان ها و معابر عمومی شده است.
بر پایه اعلام هواشناسی ایلام، سامانه بارش زایی که از دیروز سه شنبه بخش های گسترده ای از آسمان این استان را فرا گرفته است تا روز جمعه نیز فعال خواهد بود.
وجود زباله، مواد زائد و پلاستیکی درون کانال ها، جوی ها، دهانه پل ها و مسیل ها همواره باعث تجمع آب و روان شدن آن در سطح خیابان ها، کوچه ها و معابر شهری و بروز مشکلاتی برای تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه می شود.
هواشناسی استان ایلام دو روز پیش نسبت به ورود توده جدید هوا که منجر به بارش باران در اواخر هفته می شود، اطلاع رسانی کرده بود.
به گزارش تابناک ایلام ، بر اساس اعلام هواشناسی این سامانه تا روز جمعه در هوای استان وجود دارد و همچنین بخاطر پتانسیل بارش قوی آن انتظار آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد درون شهری و برون شهری تا روز جمعه هفته جاری می رود.
سامانه فوق از روز شنبه به آرامی تضعیف شده و در ساعاتی از زمان فعالیت سامانه علاوه بر رخداد رعد و برق سرعت وزش باد به بازه نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید و احتمال نفوذ گرد و غبار هم به برخی مناطق استان وجود دارد.
همزمان با بارندگی بر اساس پیش بینی هواشناسی ورود این سامانه موجب کاهش پنج تا 10 درجه ای دمای هوای مناطق مختلف استان ایلام شده است.
تسریع در برداشت انواع محصولات پاییزه و انبار کردن آن در مکان های سرپوشیده قبل از شروع بارش ها، عدم اتراق و چرای دام ها در کنار مسیل ها و رودخانه ها، مبارزه با آفات مزراع، تنظیم رطوبت و دمای گلخانه ها و مرغداری ها از دیگر توصیه های کارشناسان هواشناسی به کشاروزان استان در این هفته بوده است.

*** بارندگی شدید تردد در شهرستان ایوان را مختل کرده است
بارش شدید باران، معابر سطح شهرستان ایوان را دچار آبگرفتگی سنگین و تردد را برای خودروهای درون و برون شهری بسیار سخت کرده است.
بارش شدید باران که از عصر دیروز سه شنبه در بیشتر نقاط استان آغاز شده است، صبح امروز باعث آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و جاری شدن گل و لای در معابر عمومی و محورهای ارتباطی شهرستان ایوان شده است.
شدت این بارندگی ها در این شهرستان بحدی است که دید را به حداقل ممکن کاهش داده و رانندگان با چراغ روشن به آرامی حرکت کرده و همین امر تردد را در سطح شهر و بیرون بسیار کند کرده است.
هم اکنون نیز بارندگی ادامه دارد و با توجه به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب در داخل و خارج از شهر، امکان وقوع سیل و وارد کردن خسارات در این شهرستان دور از انتظار نیست.
بر پایه اعلام هواشناسی ایلام، سامانه بارش زایی که از دیروز سه شنبه بخش های گسترده ای از آسمان این استان را فرا گرفته است تا روز جمعه نیز فعال خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار