سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی ایلام از توزیع وسایل توانبخشی بین معلولان پناهنده خارجی مقیم این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 26 October 2015
به گزارش سایت خبری تابناک ایلام ، فرمان عزیزنیا افزود: این وسایل در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به پناهندگان خارجی مقیم این استان اهدا شده است.
وی این وسایل را شامل واکر، سمعک، ویلچر و لوازم بینایی به ارزش بیش از 80 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این وسایل خدمات تخصصی، پزشکی و درمانی، لوازم ضروری و سبدهای غذایی نیز بین این معلولان پناهنده توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف ارایه خدمت به پناهندگان مقیم ایران همزمان در 14 استان کشور از جمله ایلام از دو ماه گذشته آغاز شده افزود: خدمات ارایه شده در اجرای این طرح شامل تشخیص نوع معلولیت، درمان، مناسب سازی محیط ، توزیع وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه سبد غذایی و غیره است.
عزیزنیا با بیان اینکه این طرح با ظرفیت خدمات دهی 50 نفر بصورت متمرکز در مرکز استان و بمدت شش ماه اجرا می شود، افزود: بیش از 710 میلیون ریال اعتبار برای آموزش، اجرا و پشتیبانی این طرح هزینه خواهد شد.
سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی ایلام تاکید کرد: این طرح با همکاری دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور، واحد برنامه ریزی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برای معلولان پناهندگان و اتباع خارجی مقیم در استان های مختلف کشور اجرا می شود.
استان ایلام به سبب همسایگی با عراق در چند دهه گذشته پذیرای تعداد زیادی از اتباع این کشور به عنوان معاودین عراقی است.
بخش عمده ای از عراقی های مقیم ایلام به علت داشتن اصالت ایلامی و ایرانی پیش از آغاز دفاع مقدس و حمله رژیم بعث به جمهوری اسلامی ایران با فرمان صدام دیکتاتور معدوم این کشور به ایران و از جمله استان ایلام رانده شدند.
برپایه برخی آمارهای غیررسمی، اکنون نزدیک به 10 هزار عراقی در استان ایلام زندگی می کنند.
بسیاری از عراقی های مقیم ایلام بدنبال سقوط رژیم بعث صدام پس از سال ها زندگی و کار در این استان، به کشورشان بازگشتند./ ز
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار