فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با همکاری محاکم قضایی و حقوقی حکم باز پس گیری حدود 60 هکتار از اراضی ملی منطقه چالاب مهران اخذ و این زمین ها از دست متصرفان آزاد شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 26 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: مردم این منطقه در سال های گذشته از این اراضی بعنوان محلی برای چرای احشام و کشت محصولات کشاورزی استفاده می کردند و به نوعی در این اراضی ملی دخل و تصرف کرده بودند.
وی یادآور شد: با وجود اخطارهای مکرر، سال گذشته آنها در 20 هکتار از این اراضی غلات کشت کرده و امسال نیز اقدام به شخم و بذر پاشی آن کرده بودند که مسوولان منابع طبیعی استان و یگان حفاظت با حکم مراجع قضایی اقدام به استرداد زمین و ممانعت از انجام کشت و زرع در آن کردند.
فتحی افزود: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سعی در ثبت سند این اراضی به مالکیت منابع طبیعی و بعنوان اراضی ملی داریم تا اجازه دخل و تصرف در این املاک ملی از سوی مردم حاشیه این اراضی سلب شود.
وی یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 124 هکتار مرتع و 26 هکتار جنگل در این استان در قالب 49 فقره پرونده با حکم مقام قضایی خلع ید شده و از دست متصرفان آزاد گردیده است.
وی افزود: پرونده های دیگری نیز در محاکم قضایی استان برای خلع ید متصرفان غیر قانونی اراضی ملی در جریان است که شامل 276 هکتار جنگل و 172 هکتار مرتع در قالب 49 پرونده است.
سرهنگ فتحی گفت: بیشترین میزان تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و جنگلی در شهرستان دهلران بوده است که تبدیل به اراضی کشاورزی شده بودند. / ز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار